
Εκεί όπου ανήκει, στο νερό, επέστρεψε το ερευνητικό σκάφος «Φιλία», σχεδόν τρεις μήνες από τότε που βγήκε στη στεριά και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος προκειμένου να επιμηκυνθεί κατά πέντε μέτρα αλλά και να εκσυγχρονιστεί.
Το έργο της επιμήκυνσης ολοκληρώθηκε και το «Φιλία» καθελκύστηκε προκειμένου να συνεχιστούν οι υπόλοιπες εργασίες της ανακατασκευής εν όρμω. Η επιχείρηση της καθέλκυσης ξεκίνησε στις 9 το πρωί με τη βοήθεια γερανογέφυρας, οι ιμάντες της οποίας έχουν τη δυνατότητα ανύψωσης βάρους 800 τόνων. Το 200 τόνων «Φιλία» σηκώθηκε από το έδαφος και αφού διέσχισε περίπου εκατό μέτρα στη στεριά καθελκύστηκε στη θάλασσα – τον «φυσικό του χώρο», όπως είπε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών Αντώνης Μαγούλας.
«Το Φιλία έχει μια ιστορία 35 χρόνων, έχει σαρώσει τις θάλασσες του Αιγαίου και του Ιονίου πάρα πολλές φορές. Από αυτές τις αποστολές έχει συλλεγεί ένας μεγάλος αριθμός δεδομένων που πραγματικά έχει βάλει τη χώρα μας στη χορεία των χωρών που κάνουν συστηματική καταγραφή ακριβώς αυτών ακριβώς των αλιευτικών και οικολογικών δεδομένων. Η επιστροφή του στις θάλασσες είναι επομένως πολύ σημαντική» πρόσθεσε ο ίδιος.
Την καθέλκυση του «Φιλία» παρακολούθησαν τόσο ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Χρίστος Δήμος όσο και η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Φωτεινή Αραμπατζή. «Η αναβάθμιση των υπηρεσιών του σκάφους μας κάνει περήφανους και χαρούμενους» ανέφερε ο κ. Δήμας. «Η έρευνα και η καινοτομία είναι στρατηγικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Το τελευταίο διάστημα έχουμε λάβει αρκετές σημαντικές πρωτοβουλίες εκμεταλλευόμενοι και το Ταμείο Ανάκαμψης απ΄όπου θα επενδυθεί στην έρευνα ένα πολύ σημαντικό ποσό που υπερβαίνει τα 600 εκατ. ευρώ» πρόσθεσε.
Από την πλευρά της η κ. Αραμπατζή σημείωσε πως η καταγραφή και η αξιοποίηση των αλιευτικών δεδομένων αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου. «Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της “κιβωτού της ωκεανογραφίας”, όπως μπορεί να αποκαλείται πλέον το ερευνητικό σκάφος πολλαπλών αποστολών “Φιλία” του ΕΛΚΕΘΕ, είναι αυταπόδεικτης σημασίας για την προώθηση των αλιευτικών, ωκεανογραφικών και οικολογικών ερευνών και τη συνεισφορά τους στην ανάπτυξη και την αειφορία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της αλιείας, της ιχθυοκαλλιέργειας» πρόσθεσε.
Το ΕΛΚΕΘΕ διαθέτει τρία ερευνητικά πλοία – το «Φιλία», που εδρεύει στο Ηράκλειο, πλαισιώνουν το «Αιγαίο» που έχει την έδρα του στον Πειραιά και το «Αλκυών» με έδρα τη Ρόδο. Ο στόλος αναμένεται να ενισχυθεί με την αγορά ενός ακόμη ερευνητικού σκάφους και με τη συνολική επένδυση να φτάνει τα 55 εκατ. ευρώ.
Στο μεταξύ, το Φιλία θα έχει σαλπάρει για την πρώτη του αποστολή, η οποία είναι η καταγραφή και η αποτίμηση της κατάστασης του πληθυσμού των πελαγίσιων ψαριών. «Περιμένουμε όλοι να πέσει στο νερό για ξεκινήσουμε τα ερευνητικά μας προγράμματα» λέει ο Θανάσης Μαχιάς, διευθυντής ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ και επιβλέπων του έργου.
Ο ίδιος αναφέρει πως η πανδημία καθυστέρησε τις εργασίες που πλέον αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο. Όντας ήδη στο νερό, πάντως, το Φιλία θα αποκτήσει νέα όργανα ναυσιπλοΐας, καθώς και έναν νέο γερανό για τις έρευνές του. Ακόμη, θα διαμορφωθούν η γέφυρα και οι καμπίνες του σκάφους που θα φιλοξενούν πλήρωμα και επιστημονικό προσωπικό.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ