
															Η εταιρεία διαχείρισης τερματικών και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics με έδρα το Ντουμπάι, Dubai Ports World (DPW), αναπτύσσει περαιτέρω το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιό της μέσα από επενδύσεις σε νέα θαλάσσια και ενδοχώρια τερματικά.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή του λιμένα βαθέων υδάτων της Μπανάνα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), μετά τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ κυβέρνησης και DPW για την τροποποίηση του αρχικού συμβολαίου που είχε υπογραφεί το 2018 και παραχωρούσε στην DPW την ανάπτυξη και τη λειτουργία του λιμένα για τριάντα χρόνια. Μάλιστα, το λιμάνι της Μπανάνα θα είναι το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων κατά μήκος της ακτογραμμής της ΛΔΚ στον Ατλαντικό Ωκεανό. Η κατασκευή του, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ, μετά το πέρας αυτής, το νέο λιμάνι αναμένεται να συμβάλει στη σημαντική μείωση του κόστους αλλά και στην εξοικονόμηση χρόνου για το εμπόριο της χώρας, καθώς θα μπορεί να προσελκύσει περισσότερα απευθείας δρομολόγια μεγαλύτερων πλοίων από Ευρώπη και Ασία, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, η DPW ανακοίνωσε την προσθήκη τριών κομβικών ενδοχώριων λιμένων στην περιοχή της Αλσατίας μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Swissterminal. Η διαχείριση των τριών γαλλικών ενδοχώριων λιμένων παραχωρείται μέσω σύμβασης υποπαραχώρησης στην Alsaceterminal, θυγατρική της Swissterminal, η οποία θα αναλάβει τα λιμάνια Ottmarsheim, Huningue-Village-Neuf και Ile Napoléon, εντός του 2021. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η DPW θα επεκτείνει το ήδη εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει στην Ευρώπη, προσφέροντας στους πελάτες της περισσότερες μεταφορικές λύσεις και έναν αυξημένο αριθμό μεταφορικών συνδέσεων, ειδικά στη διασυνοριακή γραμμή μεταξύ Γαλλίας, Ελβετίας και Γερμανίας στην οποία δραστηριοποιούνται πολλές βιομηχανίες.
Μάλιστα, η στρατηγική θέση των ενδοχώριων λιμένων αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά στο εγγύς μέλλον. Οι νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις που πρόκειται να δημιουργηθούν θα συνδέσουν τους ενδοχώριους λιμένες με τα δύο κύρια γαλλικά λιμάνια της Χάβρης και της Μασσαλίας-Fos, ενώ οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές προς τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Περιοχής του Ρότερνταμ (Ολλανδία) και της Αμβέρσας (Βέλγιο) εκτιμάται ότι επίσης θα ενισχυθούν.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ