
Παρά τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από τα μέλη του OPEC+ και την εθελοντική μείωση της παραγωγής της Σαουδαραβικής Αραβίας κατά 1 εκατ. βαρέλια, η οποία οδήγησε την παραγωγή του Βασιλείου στα 8 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, η Saudi Aramco παρέμεινε η πιο κερδοφόρα πετρελαϊκή εταιρεία στον κόσμο το Q1.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η κερδοφορία της Saudi Aramco το α΄ τρίμηνο του έτους άγγιξε τα $21,7 δισ., όταν συνδυαστικά η κερδοφορία των πέντε μεγαλύτερων πετρελαϊκών του κόσμου (ExxonMobil, Chevron, Shell, BP, Total) ήταν στα $17,8 δισ.
Τόσο το 2018 όσο και το 2019 η Aramco ήταν η πιο κερδοφόρα πετρελαϊκή εταιρεία, με τα έσοδά της να είναι υψηλότερα από αυτά των άλλων πέντε ανταγωνιστών της αθροιστικά.
Το 2020, η κερδοφορία του σαουδαραβικού πετρελαϊκού κολοσσού άγγιξε τα $49,07 δισ. έναντι $88,2 δισ. το 2019. Παρά τη σημαντική μείωσή τους, τα κέρδη της Aramco ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, δεδομένης της πολύ χαμηλής ζήτησης πετρελαίου και συνεπακόλουθα των τιμών ως απόρροια της πανδημίας.
Φωτό: Saudi Aramco/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ