
Οι πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζουν να απασχολούν τα εμπλεκόμενα μέρη της διεθνούς ναυτιλίας, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των πληρωμάτων και των πλοίων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 135 απαγωγές ναυτικών από πλοία σε διεθνές επίπεδο, το 95% αυτών καταγράφηκε στον Κόλπο της Γουινέας.
Στο πλαίσιο αυτό, 99 ναυτιλιακές εταιρείες, οργανισμοί της ναυτιλίας και flag states, συμπεριλαμβανομένης της BIMCO, υπέγραψαν πρόσφατα το Gulf of Guinea Declaration on Suppression of Piracy.
«Ελπίζουμε ότι όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη για την ασφάλεια στον Κόλπο της Γουινέας θα υπογράψουν τη διακήρυξη», ανέφερε η Sadan Kaptanoglu, πρόεδρος της BIMCO και πλοιοκτήτρια, της οποίας πλοίο και το πλήρωμά του έπεσαν θύματα πειρατικής επίθεσης στην περιοχή.
«Τα αίτια του προβλήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας μπορούν να λυθούν μόνο από τη Νιγηρία. Εκτιμάται ότι 30 εκατ. άνθρωποι ζουν στο Δέλτα του Νίγηρα, πολλοί από αυτούς κάτω από δύσκολες συνθήκες, και θα ήταν αφελές να σκεφτόμαστε ότι οποιοσδήποτε άλλος πλην της Νιγηρίας μπορεί να αντιμετωπίσει τη ρίζα του προβλήματος. Η καταστολή της πειρατείας θα βοηθήσει τους ναυτικούς, όπως έγινε πριν από λίγα χρόνια στη Σομαλία. Θα εγκαθιδρύσει ακόμη την ασφάλεια στη θάλασσα και θα δώσει τη δυνατότητα στις τοπικές γαλάζιες οικονομίες να αναπτυχθούν. Χωρίς ασφάλεια δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη», ανέφερε ο Carlo Cameli, πρόεδρος της Επιτροπής Θαλάσσιας Ασφάλειας της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ