
Το Υπουργείο Παιδείας, Επιστημών και Τεχνολογίας της Ιαπωνίας αποφάσισε να κατασκευάσει ένα παγοθραυστικό πλοίο, το οποίο θα χρησιμοποιεί καύσιμο LNG και θα πραγματοποιεί έρευνα με στόχο τη μελέτη του κλίματος, του περιβάλλοντος αλλά και των φυσικών πόρων των αρκτικών περιοχών.
Το χωρητικότητας 13.000 gt και μήκους 128 μ. πλοίο θα διαθέτει έναν κινητήρα διπλού καυσίμου (LNG/πετρέλαιο) και θα μπορεί να επιχειρεί σε συνθήκες πάγου πάχους έως και 1,2 μ., ενώ η ναυπήγησή του υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί το 2026.
Πρόκειται για το πρώτο ερευνητικό παγοθραυστικό πλοίο για αρκτικές περιοχές που θα διαθέτει η Ιαπωνία, καθώς έως σήμερα ο ιαπωνικός κρατικός οργανισμός θαλάσσιων επιστημών Jamstec πραγματοποιούσε τις σχετικές έρευνες στις αρκτικές περιοχές με το χωρητικότητας 8.700 gt ερευνητικό πλοίο «Mirai», το οποίο όμως δεν έχει παγοθραυστικές ικανότητες και ως εκ τούτου επιχειρούσε μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ