
H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφει μια άνευ προηγουμένου αύξηση στους ναύλους από τα τέλη του 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ναύλοι για ένα containership σε χρονοναύλωση ετήσιας διάρκειας άγγιξαν τα επίπεδα ρεκόρ των $54.000/ημέρα τον Απρίλιο, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε νέα ανάλυση της VesselsValue. Πρόκειται για αύξηση 350% σε σχέση με τα επίπεδα των ναύλων τον Ιούνιο του 2020.
Από τα τέλη του 2020 έως σήμερα παρατηρείται μια σταθερή ανάκαμψη στην αγορά, καθώς ένας συνδυασμός στρεβλώσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα έδωσε «φτερά» στους ναύλους. Η έλλειψη διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων στην Ασία και η συμφόρηση στα λιμάνια δημιούργησαν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τη ναυλαγορά.
Ταχύτητα
Την ίδια ώρα, καθώς οι ναύλοι αυξάνονται με φρενήρη ρυθμό, η ταχύτητα με την οποία κινούνται τα containerships επίσης αυξάνεται, παρατηρεί στην ανάλυσή της η VesselsValue. Τον Μάιο του 2020, η μέση ταχύτητα των containerships υποχώρησε σε χαμηλά πενταετίας, ως αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης λόγω Covid, των blank sailings και των καθυστερήσεων στα λιμάνια. Ωστόσο, από τον Ιούνιο του 2020 έως τα τέλη Απριλίου, οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ όλων των τύπων έχουν αυξηθεί κατά 5,5%, από τους 13,99 κόμβους στους 14,76 κόμβους, όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα:
Φωτό: Timelab Pro/ Unspashc
Σαφώς υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των ναύλων και της ταχύτητας των containerships, όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα της VesselsValue:
Η μέση ταχύτητα των Post Panamaxes από τον Ιούνιο του 2020 έως τον Απρίλιο του 2021 έχει αυξηθεί κατά 8,5%. Το αντίστοιχο διάστημα, οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί κατά 350%, από τα $12.000/ημέρα στα $54.000/ημέρα.
Τονομίλια
Όπως είναι λογικό, εντός του 2020 και συγκεκριμένα μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου καταγράφηκε σημαντική μείωση στα τονομίλια. Προς το τέλος του έτους, η εικόνα βελτιώθηκε και τον Οκτώβριο τα τονομίλια ήταν αυξημένα κατά 3% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Η τάση ανόδου των τονομιλίων συνεχίζεται και το 2021, καθώς οι ναύλοι έχουν πάρει την ανιούσα. Τον Φεβρουάριο ήταν αυξημένα κατά 6% συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2020. Η Κίνα φαίνεται να οδηγεί την αύξηση αυτή, όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα:
Η VesselsValue αναμένει ότι τα εμβολιαστικά προγράμματα θα αυξήσουν τη ζήτηση για εμπορευματοκιβώτια και τα τονομίλια, όπως και οι ναύλοι, θα ακολουθήσουν ανοδική πορεία. Η ζήτηση φέτος θα αυξηθεί κατά 5,3% συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019, με τα επίπεδα βιομηχανικής δραστηριότητας να ανακάμπτουν στις δυτικές οικονομίες, παρέχοντας στήριξη στους ναύλους το β΄ εξάμηνο του έτους και το 2022.
Παράλληλα, δεδομένων των υψηλών ναύλων, οι διαλύσεις έχουν μειωθεί από το γ΄ τρίμηνο του 2020, με τον οίκο αναλύσεων να αναμένει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και το 2021. Αντιθέτως, οι παραγγελίες νεότευκτων ακολουθούν αυξητική τάση από το Q3 του 2020 και ανέρχονται σε 1,1 εκατ. TEUs ή 4,6% του στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ