
H Alphaliner καθώς και διεθνή ΜΜΕ επιβεβαίωσαν την είδηση ότι η Mediterranean Shipping Co (MSC) αποτελεί μία ακόμα εκ των εταιρειών τακτικών γραμμών που προχωρά στην αξιοποίηση πλοίων που κινούνται με LNG.
Ειδικότερα, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην αγορά τακτικών γραμμών συνήψε συμβόλαιο μακροχρόνιας ναύλωσης έντεκα LNG πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 15.300 TEUs με την Eastern Pacific Shipping, η οποία ανέθεσε προσφάτως στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries την κατασκευή τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η MSC εντάσσεται και αυτή με τη σειρά της στην ομάδα εταιρειών τακτικών γραμμών που απαρτίζεται έως τώρα από τις CMA CGM, Hapag-Lloyd και ZIM, οι οποίες προβαίνουν σε κεφαλαιακές δαπάνες για τη ναύλωση πλοίων LNG.
Το LNG μειώνει τις εκπομπές, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, και θεωρείται από έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών τακτικών γραμμών ως το μεταβατικό καύσιμο το οποίο θα βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους στόχους απανθρακοποίησης του ΙΜΟ, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Ωστόσο, καθώς η πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας εξακολουθεί να παραμένει ασαφής, με εταιρείες όπως η Maersk να θεωρούν ότι το καύσιμο LNG μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο κλίμα, η MSC η οποία και αυτή με τη σειρά της έχει δεσμευτεί σε επενδύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον, προχωρά στην εν λόγω ναύλωση, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο άλλο εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο διαθέσιμο σε ευρεία κλίμακα και σε παγκόσμια εμβέλεια το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει το σύνολο των 570 πλοίων που διαθέτει. Ως εκ τούτου, μέσω της ναύλωσης των έντεκα πλοίων LNG, η MSC ευελπιστεί ότι θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα λάβει πολύτιμες γνώσεις, ενώ παράλληλα θα διατηρήσει τις μελλοντικές της επιλογές αναφορικά με την οριστική επιλογή εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ανοιχτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ