
H Alphaliner καθώς και διεθνή ΜΜΕ επιβεβαίωσαν την είδηση ότι η Mediterranean Shipping Co (MSC) αποτελεί μία ακόμα εκ των εταιρειών τακτικών γραμμών που προχωρά στην αξιοποίηση πλοίων που κινούνται με LNG.
Ειδικότερα, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στην αγορά τακτικών γραμμών συνήψε συμβόλαιο μακροχρόνιας ναύλωσης έντεκα LNG πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 15.300 TEUs με την Eastern Pacific Shipping, η οποία ανέθεσε προσφάτως στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries την κατασκευή τους.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η MSC εντάσσεται και αυτή με τη σειρά της στην ομάδα εταιρειών τακτικών γραμμών που απαρτίζεται έως τώρα από τις CMA CGM, Hapag-Lloyd και ZIM, οι οποίες προβαίνουν σε κεφαλαιακές δαπάνες για τη ναύλωση πλοίων LNG.
Το LNG μειώνει τις εκπομπές, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, και θεωρείται από έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών τακτικών γραμμών ως το μεταβατικό καύσιμο το οποίο θα βοηθήσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους στόχους απανθρακοποίησης του ΙΜΟ, εκμηδενίζοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Ωστόσο, καθώς η πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας εξακολουθεί να παραμένει ασαφής, με εταιρείες όπως η Maersk να θεωρούν ότι το καύσιμο LNG μπορεί να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο κλίμα, η MSC η οποία και αυτή με τη σειρά της έχει δεσμευτεί σε επενδύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον, προχωρά στην εν λόγω ναύλωση, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο άλλο εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο διαθέσιμο σε ευρεία κλίμακα και σε παγκόσμια εμβέλεια το οποίο μπορεί να τροφοδοτήσει το σύνολο των 570 πλοίων που διαθέτει. Ως εκ τούτου, μέσω της ναύλωσης των έντεκα πλοίων LNG, η MSC ευελπιστεί ότι θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, θα λάβει πολύτιμες γνώσεις, ενώ παράλληλα θα διατηρήσει τις μελλοντικές της επιλογές αναφορικά με την οριστική επιλογή εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ανοιχτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ