
Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει την ανοδική της τάση, με τα μεγαλύτερα σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα τα Capesizes, να καταγράφουν από αρχές Απριλίου τους υψηλότερους ναύλους της τελευταίας δεκαετίας.
Σύμφωνα με ανάλυση της Signal Ocean, o Capesize 5TC άνοιξε την περασμένη εβδομάδα στα $40.608/ημέρα, άγγιξε τα $44.817/ημέρα στα μέσα της εβδομάδας, πριν τελικά κλείσει στα $41.514/ημέρα. Μάλιστα οι ναύλοι των Capesizes κινούνται τρεις φορές υψηλότερα από τον μέσο όρο ναύλων των τελευταίων πέντε ετών.
Ο BDI στα τέλη Απριλίου έσπασε το φράγμα των 3.000 μονάδων, αγγίζοντας υψηλά δεκαετίας. Την Παρασκευή 7 Μαΐου υποχώρησε μόλις κατά 1%, στις 3.183 μονάδες, καθώς ο επιμέρους δείκτης για τα Capesizes κατέγραψε απώλειες 3,1%. H Signal Οcean στην ανάλυσή της εξηγεί ότι η αγορά του dry υποστηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση για ξηρά φορτία, όπως σιτηρά και σιδηρομετάλλευμα, καθώς και από τις στρεβλώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω Covid.
Δεδομένα από την πλατφόρμα της Signal Οcean δείχνουν μια αυξημένη κίνηση φορτίων κατά το Q1 από σημαντικά λιμάνια φόρτωσης iron ore, παρέχοντας, σε συνδυασμό με την περιορισμένη ανάπτυξη του στόλου από αρχές του έτους, στήριξη στη ναυλαγορά των Capesizes.
Παρ’ όλα αυτά, μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου υπάρχει μια ελαφρά μείωση στον αριθμό των φορτίων των Capesizes, εξέλιξη που, σύμφωνα με την ανάλυση της Signal, ίσως οδηγήσει σε πτώση των ναύλων τις προσεχείς ημέρες. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, τα φορτία iron ore από τη δυτική Αυστραλία άγγιξαν τα 333 και 322 αντίστοιχα. Στη Βραζιλία τον Μάρτιο έφτασαν στα 80 έναντι 50 στις αρχές του έτους.
Συνολικά τον Απρίλιο τα εν λόγω φορτία ήταν 9% μειωμένα σε σχέση με τον Μάρτιο, από τα 643 στα 584. Και πάλι όμως είναι αυξημένα συγκριτικά με τα 522 και τα 518 του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου.
«Ευεργετική» για τη ναυλαγορά είναι και η επίδραση της προσφοράς. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Signal Ocean, o μέσος αριθμός Capesizes που κατέφθασαν στη δυτική Αυστραλία τον Φεβρουάριο για φόρτωση σιδηρομεταλλεύματος ήταν στα 393, πριν υποχωρήσουν στα 345 τον Μάρτιο και στα 328 τον Απρίλιο. Στη Βραζιλία, ο μεγαλύτερος αριθμός Capesizes φόρτωσης iron ore καταγράφηκε τον Φεβρουάριο στα 161 σε σύγκριση με τα 131 του Απριλίου, αντανακλώντας μια μείωση της τάξης του 19%.
Η σημαντική ανάκαμψη της ναυλαγοράς το α΄ τετράμηνο αποδίδεται την ίδια ώρα στην αυξημένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα από την Κίνα, η οποία ουσιαστικά απορροφά το διαθέσιμο τονάζ. Τον περασμένο Μάρτιο, οι εισαγωγές iron ore της Κίνας άγγιξαν τους 102,11 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 18,9%. Το α΄ τρίμηνο συνολικά οι κινεζικές εισαγωγές iron ore ήταν στους 283,44 εκατ. τόνους, 8% αύξηση ετησίως.
Οι εξαγωγές από το αυστραλιανό λιμάνι Hedland στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 19,1% ή 7,4 εκατ. τόνους, στους 38,1 εκατ. τόνους, τον Μάρτιο σε σχέση με τα χαμηλά Φεβρουαρίου, σύμφωνα με στοιχεία του Mysteel.
Μένει να δούμε τον αντίκτυπο προσφοράς και ζήτησης στην απόδοση της αγοράς το υπόλοιπου του Μαΐου.
Μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανάλυση της Signal Ocean εδώ.
Φωτό: LYUCHI/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ