Πωλήσεις HSFO και scrubbers: Τα μέχρι στιγμής δεδομένα

Πωλήσεις HSFO και scrubbers: Τα μέχρι στιγμής δεδομένα

331
Πωλήσεις HSFO και scrubbers: Τα μέχρι στιγμής δεδομένα

Το α΄ τρίμηνο του 2021, το HSFO ήταν το μοναδικό ναυτιλιακό καύσιμο του οποίου οι πωλήσεις στον σημαντικό κόμβο της Σιγκαπούρης κατέγραψαν ετήσια αύξηση, αναφέρει με report της η BIMCO. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις HSFO στη Σιγκαπούρη το α΄ τρίμηνο άγγιξαν τους 3,1 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 47,2% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2020. Όπως σημειώνει ωστόσο η BIMCO, ο αριθμός αυτός είναι κάτω από το 1/3 των πωλήσεων ΗSFO το αντίστοιχο διάστημα το 2019, πριν δηλαδή τεθεί σε ισχύ το sulphur cap.

H αύξηση των πωλήσεων HSFO αντιστάθμισε τις απώλειες στις πωλήσεις MGO και LSFO και συνεπώς οι συνολικές πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων τους τρεις πρώτους μήνες του 2021 στη Σιγκαπούρη παρουσίασαν οριακή ετήσια αύξηση 0,8%. Βέβαια, το μερίδιο του LSFO στις συνολικές πωλήσεις παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 66,7%. Παρόμοιο το σκηνικό και στη Φουτζέιρα, όπου το μερίδιο του LSFO ανήλθε στο 78,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO.

O κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι η διαρκής αύξηση του αριθμού των πλοίων στα οποία εγκαθίστανται scrubbers παρέχει στήριξη στη ζήτηση για HSFO, εξέλιξη που πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι νέες λύσεις και μελλοντικά καύσιμα να εισαχθούν στον δρόμο της ναυτιλίας για απανθρακοποίηση.

Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό ότι τα πλοία με scrubbers έχουν διπλασιαστεί σε 4.006 εντός δεκατριών μηνών από την εφαρμογή του sulphur cap. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, το 24,1% του στόλου σε όρους dwt (μεταξύ των τεσσάρων κυριότερων τύπων πλοίου) διαθέτουν scrubbers, ενώ ιδιαίτερα το μερίδιο των δεξαμενόπλοιων εξοπλισμένων με scrubbers είναι το υψηλότερο και αγγίζει το 30,5%. Ίσως αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι από τα 228 πλοία με scrubbers μέχρι στιγμής το 2021, τα 2/3 και συγκεκριμένα τα 153 είναι νεότευκτα και τα 75 second-hand. H ακριβώς αντίθετη τάση του 2020, όταν, από τα 1.768 που προστέθηκαν στα πλοία του στόλου με scrubbers, τα 479 (27,1%) ήταν νεότευκτα και όλα τα υπόλοιπα μεταχειρισμένα στα οποία έγινε μετασκευή.

H BIMCO στο report της αναφέρει ότι, παρά τον μειωμένο ρυθμό εγκατάστασης scrubbers σε πλοία, τα οικονομικά δεδομένα ευνοούν μια αύξηση της ζήτησης για τέτοια συστήματα. Ο κ. Sand σημειώνει χαρακτηριστικά: «Με το spread [μεταξύ LSFO και HSFO] να έχει σταθεροποιηθεί σε κανονικά επίπεδα, η επένδυση σε scrubber αντιπροσωπεύει μια αξιόπιστη απόφαση για τους πλοιοκτήτες, καθώς τα υψηλότερα κέρδη λόγω μειωμένων δαπανών τα-ξιδιού καλύπτουν το αρχικό κόστος όπως και τα τρέχοντα κόστη για τα συστήματα αυτά σε ένα λογικό χρονικό διάστημα».

Ο ίδιος βέβαια καταλήγει ότι τα υψηλά επίπεδα εγκαταστάσεων scrubbers σε πλοία που καταγράφηκαν στο τέλος του 2019 και στις αρχές του 2020 δύσκολα θα καταγραφούν σύντομα, καθώς η πλειονότητα των πλοιοκτητών με second-hand πλοία έχουν ήδη προβεί σε μετασκευή και τα νεότευκτα αυτή την ώρα οδηγούν την κούρσα των scrubbers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.