
Οι ιαπωνικοί κατασκευαστές κινητήρων Kawasaki Heavy Industries (KHI), Yanmar Power Technology και Japan Engine συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη κινητήρων που καταναλώνουν καύσιμο υδρογόνο και προορίζονται για μεγάλα εμπορικά πλοία, τα οποία πραγματοποιούν εσωτερικά αλλά και διεθνή δρομολόγια. Η κοινοπραξία στοχεύει επίσης στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος που θα συνδυάζει τον εξοπλισμό αποθήκευσης και διαχείρισης του καύσιμου υδρογόνου με το σύστημα πρόωσης του πλοίου.
Οι τρεις εταιρείες, μέσω της συνεργασίας τους, πρόκειται να αναπτύξουν μια σειρά προϊόντων τα οποία θα ικανοποιούν διαφορετικές απαιτήσεις, όπως κινητήρες πρόωσης αλλά και γεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ισχύος. Συγκεκριμένα, η KHI σχεδιάζει να αναπτύξει έναν τετράχρονο κινητήρα μεσαίων στροφών, η Yanmar θα ασχοληθεί με την ανάπτυξη τετράχρονων κινητήρων υψηλών και μεσαίων στροφών, ενώ η Japan Engine πρόκειται να αναπτύξει δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών.
Καθώς η ζήτηση για καύσιμο υδρογόνο ολοένα και αυξάνεται, όσο η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, οι ιαπωνικοί κατασκευαστές πλοίων και ναυτιλιακού εξοπλισμού προσπαθούν να επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, ανταγωνιζόμενοι τους Κινέζους και Κορεάτες ανταγωνιστές, οι οποίοι κινούνται επίσης προς αυτή την κατεύθυνση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ