
Η ισραηλινή εταιρεία τακτικών γραμμών ZIM επεκτείνει τη δραστηριοποίησή της στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Βόρειας Αμερικής, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ. Πιο συγκεκριμένα, από το τέλος του μήνα η εταιρεία σκοπεύει να ξεκινήσει ένα δρομολόγιο «express» στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού από την Ταϊβάν και την Κίνα στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.
Για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου, η εταιρεία θα αξιοποιήσει πλοία χωρητικότητας 4.250 TEUs, προκειμένου σε εβδομαδιαία βάση να μεταφέρουν φορτία από το Καοσιούνγκ, μέσω Νίνγκμπο και Σαγκάης, στο Όουκλαντ και στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ.
Η εν λόγω υπηρεσία αποτελεί το τρίτο «express» δρομολόγιο της εταιρείας που δραστηριοποιείται για την εξυπηρέτηση του εμπορίου στον Ειρηνικό, μετά και την έναρξη αντίστοιχων δρομολογίων «express» από την Ασία στο Λος Άντζελες τον περασμένο Ιούνιο και από τη Νοτιοανατολική Ασία στο Λος Άντζελες και την Τακόμα τον Φεβρουάριο.
Στο μεταξύ και άλλες εταιρείες τακτικών γραμμών έχουν αναγνωρίσει τη στρατηγική σημασία των δρομολογίων «express» για την εξυπηρέτηση του εμπορικού δρόμου του Ειρηνικού. Πιο συγκεκριμένα, η CMA CGM εισήγαγε δρομολόγιο από το Νίνγκμπο και το Γιαντιάν της Κίνας για το Λος Άντζελες. Ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων από το Γιαντιάν στο Λος Άντζελες διαρκεί μόλις δώδεκα ημέρες, ενώ το συγκεκριμένο δρομολόγιο παρέχει στους φορτωτές εγγυημένο χώρο, προτεραιότητα στην εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων καθώς και άμεση διαθεσιμότητα.
Η ZIM, με αυτή την κίνηση, προσβλέπει στην προσέλκυση εμπορευμάτων και ειδικά αγορών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, που εναλλακτικά θα μεταφέρονταν μέσω αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών.
Τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια έχουν πληγεί από τη συμφόρηση που παρατηρείται στους λιμένες της δυτικής ακτής των ΗΠΑ και κατά κύριο λόγο στους λιμένες του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, στους οποίους ο χρόνος εξυπηρέτησης είναι ακόμη αδιευκρίνιστος. Όπως διαφαίνεται, η ΖΙΜ προσπαθεί να αποφύγει αυτά τα προβλήματα, πλέοντας στο λιμάνι του Όουκλαντ πριν δέσει στο Λος Άντζελες.
Για το Όουκλαντ, αυτό θα είναι το δεύτερο απευθείας δρομολόγιο από την Ασία που ξεκινά φέτος, μετά από αυτό της CMA CGM, που ξεκίνησε στα μέσα Φεβρουαρίου. Έπειτα από μια πτώση στα διαχειρισθέντα φορτία κατά 12% τον Ιανουάριο, την οποία η διοίκηση του λιμένα απέδωσε στη συμφόρηση στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς και που οδήγησε σε καθυστερήσεις και σε ακύρωση δρομολογίων, το Όουκλαντ κατέγραψε σημαντική αύξηση στις εισαγωγές. Πιο συγκεκριμένα, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 26,2% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ η ανοδική τάση ενισχύθηκε περαιτέρω τον Μάρτιο, με την αύξηση να φτάνει το 45% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αντίστοιχα και οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 12%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για το λιμάνι κατά τον Μάρτιο.
Για τον λόγο αυτόν, το λιμάνι προετοιμάζεται προκειμένου να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στον εμπορικό δρόμο του Ειρηνικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο μήνα παρέλαβε τρεις νέες γερανογέφυρες, ικανές να εξυπηρετήσουν τα γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος, σύμφωνα με στελέχη του λιμένα, η υφιστάμενη κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς τα πλοία καταφθάνουν γεμάτα, οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί, ενώ η ζήτηση για άδεια εμπορευματοκιβώτια είναι ακατάπαυστη. Υπό αυτές τις συνθήκες, λοιπόν, δεν διαφαίνεται ότι η κατάσταση θα αλλάξει για αρκετούς μήνες.
Φωτό: Dimitry Anikin/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ