
H Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 22 Απριλίου τη συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samhο για τη ναυπήγηση δύο νεότευκτων VLCCs. Στην ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται ότι η ανανέωση του στόλου με νεότευκτα εντάσσεται στον στόχο της Euronav να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και της ενεργειακής μετάβασης για την απανθρακοποίηση της θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου.
Τα πλοία θα καταναλώνουν LNG και συνεπώς θα έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν τις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τις υφιστάμενες προδιαγραφές της αγοράς. Παράλληλα η Euronav, σε συνεργασία με το ναυπηγείο και τον νηογνώμονα, εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός επιπλέον δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης αμμωνίας, με την προοπτική αυτό να εκμηδενίζει τις εκπομπές CO2 όταν τα logistics, το ρυθμιστικό πλαίσιο και η τεχνολογία το επιτρέψουν. Η τελική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του καλοκαιριού, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τα νεότευκτα, τα οποία θα διαθέτουν scrubbers και συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος, θα παραδοθούν μεταξύ του δ΄ τριμήνου του 2022 και του α΄ τριμήνου του 2023. Το συνολικό κόστος θα ανέλθει στα $186 εκατ., με τη Euronav να έχει την επιλογή ναυπήγησης ενός ακόμα ίδιου VLCC, το οποίο θα παραδοθεί το β΄ τρίμηνο του 2023.
Ο Hugo De Stoop, CEO της Εuronav, δήλωσε: «Ως ηγέτης στον κλάδο μας, η Euronav αναγνωρίζει την ευθύνη της να υποστηρίξει την καινοτομία προς την απανθρακοποίηση της μεταφοράς πετρελαίου, προστατεύοντας και προσθέτοντας, την ίδια ώρα, αξία στα κεφάλαια των μετόχων που μας έχουν εμπιστευτεί. […] Τα πλοία αυτά δεν αποτελούν μόνο τελευταίας γενιάς σχεδιασμό χαμηλής κατανάλωσης, αλλά έχουν και την επιλογή να μετατρέπονται ή να μετασκευάζονται για να χρησιμοποιούν είτε LNG είτε αμμωνία ως καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Καθώς δεν υπάρχουν τέτοιες επιλογές στη second-hand αγορά, και με βάση τις αυξημένες τιμές χάλυβα και τους περιορισμούς στα ναυπηγεία έως το 2024, θέλαμε να αδράξουμε την ευκαιρία ανανέωσης του στόλου με δύο ή τρία σύγχρονα VLCCs, τα οποία θα αντικαταστήσουν παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά πλοία».
Φωτό: Εuronav
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ