
Με βάση τις νέες παραγγελίες αλλά και την «επιθετική» εξαγορά πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από τη δευτερογενή αγορά, η ελβετική εταιρεία τακτικών γραμμών MSC αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2022 να ξεπεράσει σε όρους χωρητικότητας τη Μaersk, τον άλλο μεγάλο εταίρο της στη συμμαχία 2Μ, και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των δύο εταιρειών ανέρχεται στα 224.962 TEUs, με τη Μaersk να κατέχει το 16,9% (4.121.964 TEUs) της συνολικής χωρητικότητας της αγοράς και να διαχειρίζεται 709 πλοία, ενώ αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς της ΜSC ανέρχεται στο 16% (3.897.002 ΤΕUs), με 588 πλοία υπό τη διαχείρισή της.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC βρίσκεται πίσω από τουλάχιστον 35 παραγγελίες πλοίων με αθροιστική χωρητικότητα 659.544 TEUs. Οι εν λόγω παραγγελίες αντιπροσωπεύουν το 16,9% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της. Από την πλευρά της, η Maersk αναμένει την παράδοση μόλις 16 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 41.674 TEUs (1% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της).
Επιπροσθέτως, πέραν των νέων παραγγελιών, η MSC, σύμφωνα με στοιχεία του LoadStar, έχει προβεί από τον περασμένο Αύγουστο στην αγορά πάνω από 30 πλοίων από τη δευτερογενή αγορά, των οποίων η χωρητικότητα κυμαίνεται από 925 TEUs έως και 8.500 TEUs, ενώ είναι παράλληλα και από τους πιο δραστήριους παίκτες στις ναυλώσεις πλοίων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο έκλεισε συμφωνία με την Costamare για τη ναύλωση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 11.037 TEUs για περίοδο δέκα ετών.
Αντίθετα, η Maersk, που δεν αναμένεται να καταθέσει κάποια μεγάλη παραγγελία τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον, εστιάζει στην Έρευνα και Ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο δρόμος για την κορυφή για την MSC βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη (επενδύσεις σε χωρητικότητα), σε αντίθεση με τη Maersk, που έφτασε στην κορυφή μέσα από την εξαγορά της Sealand (το 1999), της P&O Nedlloyd (το 2005) και της Hamburg Süd (το 2017).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ