
Με βάση τις νέες παραγγελίες αλλά και την «επιθετική» εξαγορά πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από τη δευτερογενή αγορά, η ελβετική εταιρεία τακτικών γραμμών MSC αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2022 να ξεπεράσει σε όρους χωρητικότητας τη Μaersk, τον άλλο μεγάλο εταίρο της στη συμμαχία 2Μ, και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των δύο εταιρειών ανέρχεται στα 224.962 TEUs, με τη Μaersk να κατέχει το 16,9% (4.121.964 TEUs) της συνολικής χωρητικότητας της αγοράς και να διαχειρίζεται 709 πλοία, ενώ αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς της ΜSC ανέρχεται στο 16% (3.897.002 ΤΕUs), με 588 πλοία υπό τη διαχείρισή της.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC βρίσκεται πίσω από τουλάχιστον 35 παραγγελίες πλοίων με αθροιστική χωρητικότητα 659.544 TEUs. Οι εν λόγω παραγγελίες αντιπροσωπεύουν το 16,9% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της. Από την πλευρά της, η Maersk αναμένει την παράδοση μόλις 16 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 41.674 TEUs (1% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της).
Επιπροσθέτως, πέραν των νέων παραγγελιών, η MSC, σύμφωνα με στοιχεία του LoadStar, έχει προβεί από τον περασμένο Αύγουστο στην αγορά πάνω από 30 πλοίων από τη δευτερογενή αγορά, των οποίων η χωρητικότητα κυμαίνεται από 925 TEUs έως και 8.500 TEUs, ενώ είναι παράλληλα και από τους πιο δραστήριους παίκτες στις ναυλώσεις πλοίων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο έκλεισε συμφωνία με την Costamare για τη ναύλωση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 11.037 TEUs για περίοδο δέκα ετών.
Αντίθετα, η Maersk, που δεν αναμένεται να καταθέσει κάποια μεγάλη παραγγελία τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον, εστιάζει στην Έρευνα και Ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο δρόμος για την κορυφή για την MSC βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη (επενδύσεις σε χωρητικότητα), σε αντίθεση με τη Maersk, που έφτασε στην κορυφή μέσα από την εξαγορά της Sealand (το 1999), της P&O Nedlloyd (το 2005) και της Hamburg Süd (το 2017).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ