
Με βάση τις νέες παραγγελίες αλλά και την «επιθετική» εξαγορά πλοίων εμπορευματοκιβωτίων από τη δευτερογενή αγορά, η ελβετική εταιρεία τακτικών γραμμών MSC αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2022 να ξεπεράσει σε όρους χωρητικότητας τη Μaersk, τον άλλο μεγάλο εταίρο της στη συμμαχία 2Μ, και να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η διαφορά στη χωρητικότητα μεταξύ των δύο εταιρειών ανέρχεται στα 224.962 TEUs, με τη Μaersk να κατέχει το 16,9% (4.121.964 TEUs) της συνολικής χωρητικότητας της αγοράς και να διαχειρίζεται 709 πλοία, ενώ αντίστοιχα το μερίδιο αγοράς της ΜSC ανέρχεται στο 16% (3.897.002 ΤΕUs), με 588 πλοία υπό τη διαχείρισή της.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC βρίσκεται πίσω από τουλάχιστον 35 παραγγελίες πλοίων με αθροιστική χωρητικότητα 659.544 TEUs. Οι εν λόγω παραγγελίες αντιπροσωπεύουν το 16,9% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της. Από την πλευρά της, η Maersk αναμένει την παράδοση μόλις 16 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 41.674 TEUs (1% της υφιστάμενης χωρητικότητάς της).
Επιπροσθέτως, πέραν των νέων παραγγελιών, η MSC, σύμφωνα με στοιχεία του LoadStar, έχει προβεί από τον περασμένο Αύγουστο στην αγορά πάνω από 30 πλοίων από τη δευτερογενή αγορά, των οποίων η χωρητικότητα κυμαίνεται από 925 TEUs έως και 8.500 TEUs, ενώ είναι παράλληλα και από τους πιο δραστήριους παίκτες στις ναυλώσεις πλοίων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο έκλεισε συμφωνία με την Costamare για τη ναύλωση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 11.037 TEUs για περίοδο δέκα ετών.
Αντίθετα, η Maersk, που δεν αναμένεται να καταθέσει κάποια μεγάλη παραγγελία τουλάχιστον στο προσεχές μέλλον, εστιάζει στην Έρευνα και Ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και στην επέκταση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο δρόμος για την κορυφή για την MSC βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη (επενδύσεις σε χωρητικότητα), σε αντίθεση με τη Maersk, που έφτασε στην κορυφή μέσα από την εξαγορά της Sealand (το 1999), της P&O Nedlloyd (το 2005) και της Hamburg Süd (το 2017).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ