
Η Διώρυγα του Σουέζ μπορεί να άνοιξε ξανά, ωστόσο οι επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία θα παραμείνουν αισθητές για πολύ καιρό ακόμα. Τα πλοία αναμένεται να καθυστερήσουν τόσο κατά την άφιξη όσο και κατά την αναχώρησή τους από τους λιμένες, γεγονός που θα δημιουργήσει αυξημένη κίνηση και πίεση στα τερματικά διαχείρισης.
Το λιμάνι της Αμβέρσας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, εκτιμά ότι ο αντίκτυπος είναι δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς πολλά θα εξαρτηθούν από τις αποφάσεις που θα λάβουν τόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τα τερματικά, που εξετάζουν τα πράγματα από μια παγκόσμια οπτική.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, όπου είναι δυνατό, τα τερματικά του λιμένα της Αμβέρσας θα προετοιμαστούν προκειμένου να διαχειριστούν επιπλέον φορτία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επερχόμενες καθυστερήσεις αναμένεται να προστεθούν στην ήδη επιβαρυμένη από τα τέλη του 2020 κίνηση στους λιμένες.
Σε αυτό το πλαίσιο, το λιμάνι της Αμβέρσας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους διαχειριστές των τερματικών, προκειμένου να βρει την απαραίτητη χωρητικότητα για τα εμπορευματοκιβώτια. Οι διαχειριστές τερματικών του λιμένα είναι από τους πιο αποτελεσματικούς στον κόσμο και διαθέτουν μεγάλες εκτάσεις για τη στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο, ήδη ορισμένα τερματικά έχουν αποφασίσει ότι τα εμπορευματοκιβώτια που προορίζονται για εξαγωγές μπορούν να παραδοθούν στο τερματικό μόνο μερικές ημέρες πριν φορτωθούν.
Επιπροσθέτως, η λιμενική αρχή της Αμβέρσας προσπαθεί να βελτιστοποιήσει την ενδοχώρια χωρητικότητα και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ενδοχώριες μεταφορές μέσω φορτηγίδων και σιδηροδρόμων.
Παρά την πίεση, ωστόσο, το ευτυχές γεγονός για το λιμάνι της Αμβέρσας είναι ότι η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αφενός κατανέμεται στις διάφορες περιοχές του λιμένα και αφετέρου δεν προέρχεται αποκλειστικά από τις περιοχές της Άπω και Μέσης Ανατολής. Ως εκ τούτου, η Αμβέρσα είναι λιγότερο ευάλωτη στις διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων που προκλήθηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ.
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ