
Τα λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Europol, αποτελούν πλέον τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη για το εμπόριο κοκαΐνης. Βάσει εκτιμήσεων της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας, διαφαίνεται ότι, ενώ μέχρι πρότινος η Ισπανία αποτελούσε την πρωταρχική πύλη για τη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα δίκτυα των διακινητών έχουν πλέον μετατοπιστεί προς τον Βορρά.
Ειδικότερα, η έκθεση της Europol, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (United Nations Office on Drugs and Crime ‒ UNODC), δείχνει ότι οι εγκληματικές οργανώσεις από τη Λατινική Αμερική, και κυρίως από την Κολομβία, μεταφέρουν ναρκωτικά στις Κάτω Χώρες μέσω του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και κυρίως της Αμβέρσας και από εκεί τα διακινούν σε όλη την Ευρώπη.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχές του Ρότερνταμ ανακάλυψαν πρόσφατα 4,5 τόνους κοκαΐνης κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια από τη Λατινική Αμερική, ενώ και στην Αμβέρσα κατασχέθηκαν άλλοι 65,6 τόνοι το 2020. Τον Φεβρουάριο, μάλιστα, η Γερμανία και το Βέλγιο κατάσχεσαν ποσότητα ρεκόρ, καθώς 23 τόνοι ναρκωτικών βρέθηκαν κρυμμένοι σε εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο σχηματισμός των εγκληματικών συμμαχιών, η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων διακίνησης ναρκωτικών και ο καθορισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων των ναρκωτικών ουσιών επηρεάζονται από πολυάριθμους παράγοντες, όπως η γεωγραφία, οι ροές του νόμιμου εμπορίου, οι ιστορικοί δεσμοί και η γλωσσική συγγένεια. Εν προκειμένω, φαίνεται ότι η μετατόπιση των ροών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα διακίνησης νόμιμων αγαθών μέσω εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, γεγονός που δυσχεραίνει τον εξονυχιστικό έλεγχο όλων των κουτιών, καθιστώντας τα εν λόγω λιμάνια πιο ευάλωτους στη διακίνηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
Φωτό: Mark R. Cristino/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ