
Τα λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Europol, αποτελούν πλέον τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη για το εμπόριο κοκαΐνης. Βάσει εκτιμήσεων της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας, διαφαίνεται ότι, ενώ μέχρι πρότινος η Ισπανία αποτελούσε την πρωταρχική πύλη για τη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα δίκτυα των διακινητών έχουν πλέον μετατοπιστεί προς τον Βορρά.
Ειδικότερα, η έκθεση της Europol, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (United Nations Office on Drugs and Crime ‒ UNODC), δείχνει ότι οι εγκληματικές οργανώσεις από τη Λατινική Αμερική, και κυρίως από την Κολομβία, μεταφέρουν ναρκωτικά στις Κάτω Χώρες μέσω του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και κυρίως της Αμβέρσας και από εκεί τα διακινούν σε όλη την Ευρώπη.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχές του Ρότερνταμ ανακάλυψαν πρόσφατα 4,5 τόνους κοκαΐνης κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια από τη Λατινική Αμερική, ενώ και στην Αμβέρσα κατασχέθηκαν άλλοι 65,6 τόνοι το 2020. Τον Φεβρουάριο, μάλιστα, η Γερμανία και το Βέλγιο κατάσχεσαν ποσότητα ρεκόρ, καθώς 23 τόνοι ναρκωτικών βρέθηκαν κρυμμένοι σε εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο σχηματισμός των εγκληματικών συμμαχιών, η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων διακίνησης ναρκωτικών και ο καθορισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων των ναρκωτικών ουσιών επηρεάζονται από πολυάριθμους παράγοντες, όπως η γεωγραφία, οι ροές του νόμιμου εμπορίου, οι ιστορικοί δεσμοί και η γλωσσική συγγένεια. Εν προκειμένω, φαίνεται ότι η μετατόπιση των ροών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα διακίνησης νόμιμων αγαθών μέσω εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, γεγονός που δυσχεραίνει τον εξονυχιστικό έλεγχο όλων των κουτιών, καθιστώντας τα εν λόγω λιμάνια πιο ευάλωτους στη διακίνηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
Φωτό: Mark R. Cristino/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ