«Ever Given»: Ποιος θα πληρώσει το κόστος για το «έμφραγμα» στο Σουέζ

«Ever Given»: Ποιος θα πληρώσει το κόστος για το «έμφραγμα» στο Σουέζ

742
«Ever Given»: Ποιος θα πληρώσει το κόστος για το «έμφραγμα» στο Σουέζ

Οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί πιθανότατα θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας που προκλήθηκε από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ εξαιτίας της προσάραξης του «Ever Given», ενώ οι αποζημιώσεις αναμένεται να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

Ο Alan Mackinnon, επικεφαλής απαιτήσεων για το UK Club, όπου ήταν ασφαλισμένο το «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι αναμένονται αιτήσεις αποζημιώσεων εναντίον τις πλοιοκτήτριας εταιρείας από τις Αρχές του καναλιού για πιθανή φθορά στην πλωτή οδό και διαφυγόντων κερδών, ενώ αναμένει επίσης ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τους ιδιοκτήτες ορισμένων από τα πλοία τα οποία βρέθηκαν παγιδευμένα.

«Περιμένω ότι θα λάβουμε μια αξίωση από τις αιγυπτιακές αρχές πολύ σύντομα, ενώ και οι απαιτήσεις από τους άλλους πλοιοκτήτες θα μας ταλαιπωρήσουν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Mackinnon.

Ο Osama Rabie, πρόεδρος της Αρχής του καναλιού του Σουέζ, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι απώλειες και οι ζημιές από το μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να φτάσουν περίπου το $1 δισ., αν και το πραγματικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την ολοκλήρωση των ερευνών.

Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα $10 εκατ. σε απώλειες, ανέφερε το Reuters. Μετά από αυτό, ένα pool P&I Clubs θα καλύψουν έως και $100 εκατ., ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα οι αντασφαλιστές θα παρέμβουν για να καλύψουν έως και $2,1 δισ. σε απαιτήσεις και οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί θα συνεισφέρουν κατά επιπλέον $1 δισ., σύμφωνα με το Reuters.

Οι αναλυτές της DBRS Morningstar ανέφεραν ότι οι συνολικές αποζημιώσεις «θα παραμείνουν διαχειρίσιμες, δεδομένου του σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος που το κανάλι παρέμεινε κλειστό».

Η Yumi Shinohara, αναπληρώτρια διευθύντρια του τμήματος διαχείρισης στόλου της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Ever Given», δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει ακόμη καμία όχληση (δικαστική ή εξωδικαστική) από ενάγοντα προς αποζημίωση.

Φωτό: Khaled Elfiqi/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.