
Η διώρυγα του Παναμά έχει βελτιώσει το παγκόσμιο εμπόριο, τις μεταφορές και τη συνδεσιμότητα για περισσότερα από 100 χρόνια. Μέσω της συντομευμένης διαδρομής και της στρατηγικής θέσης της, η διώρυγα συνεχίζει να επεκτείνει τις συνεργασίες της σε όλο τον κόσμο και να καινοτομεί, ώστε να διατηρήσει τη δέσμευσή της να δημιουργήσει, να προσελκύσει και να προσθέσει αξία στις εταιρείες που εξυπηρετούνται από αυτήν όσο και στον Παναμά, αναφέρεται σε έκθεση της Αρχής που διαχειρίζεται τη διώρυγα (Autoridad del Canal de Panamá ‒ ACP).
Από το 2016, οπότε και επιτράπηκε η διέλευση των Neopanamax, το κανάλι του Παναμά εξυπηρετεί 36 νέες θαλάσσιες διαδρομές, συνδέοντας 220 επιπλέον λιμάνια και 10 χώρες. Επί του παρόντος, η πλωτή οδός εξυπηρετεί συνολικά 180 γραμμές, που συνδέουν 1.920 λιμάνια σε 170 χώρες.
Όσον αφορά την κύρια χώρα χρήσης του καναλιού του Παναμά, η ACP διευκρινίζει ότι εξακολουθούν να είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, καλύπτοντας τα δύο τρίτα των μεταφερόμενων φορτίων, ακολουθούμενες από την Κίνα και την Ιαπωνία.
Η κύρια εμπορική διαδρομή που χρησιμοποιεί την πλωτή οδό είναι αυτή μεταξύ των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ και της Ασίας και έπεται η γραμμή Ευρώπης με δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Η ACP επισημαίνει ότι, παραδοσιακά, η αγορά ξηρού φορτίου υπήρξε και παραμένει η σημαντικότερη όσον αφορά τη χωρητικότητα των φορτίων που μεταφέρονται μέσω της διώρυγας. Τα κύρια προϊόντα που μετακινούνται σε πλοία χύδην αποτελούνται από σόγια, καλαμπόκι και διάφορους κόκκους. Οι ροές σιτηρών προέρχονται από τα λιμάνια των ΗΠΑ που βρίσκονται στην περιοχή του Κόλπου του Μεξικού με προορισμό την Κίνα, την Ιαπωνία και τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Τους τελευταίους μήνες, οι εξαγωγές σιτηρών μέσω του καναλιού έχουν αυξηθεί, καθώς οι Αμερικανοί εξαγωγείς καλύπτουν την αυξημένη ζήτηση σόγιας για τη διατροφή ζώων και πουλερικών στην Κίνα.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ