
Η διώρυγα του Παναμά έχει βελτιώσει το παγκόσμιο εμπόριο, τις μεταφορές και τη συνδεσιμότητα για περισσότερα από 100 χρόνια. Μέσω της συντομευμένης διαδρομής και της στρατηγικής θέσης της, η διώρυγα συνεχίζει να επεκτείνει τις συνεργασίες της σε όλο τον κόσμο και να καινοτομεί, ώστε να διατηρήσει τη δέσμευσή της να δημιουργήσει, να προσελκύσει και να προσθέσει αξία στις εταιρείες που εξυπηρετούνται από αυτήν όσο και στον Παναμά, αναφέρεται σε έκθεση της Αρχής που διαχειρίζεται τη διώρυγα (Autoridad del Canal de Panamá ‒ ACP).
Από το 2016, οπότε και επιτράπηκε η διέλευση των Neopanamax, το κανάλι του Παναμά εξυπηρετεί 36 νέες θαλάσσιες διαδρομές, συνδέοντας 220 επιπλέον λιμάνια και 10 χώρες. Επί του παρόντος, η πλωτή οδός εξυπηρετεί συνολικά 180 γραμμές, που συνδέουν 1.920 λιμάνια σε 170 χώρες.
Όσον αφορά την κύρια χώρα χρήσης του καναλιού του Παναμά, η ACP διευκρινίζει ότι εξακολουθούν να είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, καλύπτοντας τα δύο τρίτα των μεταφερόμενων φορτίων, ακολουθούμενες από την Κίνα και την Ιαπωνία.
Η κύρια εμπορική διαδρομή που χρησιμοποιεί την πλωτή οδό είναι αυτή μεταξύ των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ και της Ασίας και έπεται η γραμμή Ευρώπης με δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Η ACP επισημαίνει ότι, παραδοσιακά, η αγορά ξηρού φορτίου υπήρξε και παραμένει η σημαντικότερη όσον αφορά τη χωρητικότητα των φορτίων που μεταφέρονται μέσω της διώρυγας. Τα κύρια προϊόντα που μετακινούνται σε πλοία χύδην αποτελούνται από σόγια, καλαμπόκι και διάφορους κόκκους. Οι ροές σιτηρών προέρχονται από τα λιμάνια των ΗΠΑ που βρίσκονται στην περιοχή του Κόλπου του Μεξικού με προορισμό την Κίνα, την Ιαπωνία και τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.
Τους τελευταίους μήνες, οι εξαγωγές σιτηρών μέσω του καναλιού έχουν αυξηθεί, καθώς οι Αμερικανοί εξαγωγείς καλύπτουν την αυξημένη ζήτηση σόγιας για τη διατροφή ζώων και πουλερικών στην Κίνα.
Φωτό: Michael D. Camphin/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ