
Κατά τους τελευταίους μήνες, ο Όμιλος Grimaldi, που εδρεύει στη Νάπολη, έχει προχωρήσει σε μια σημαντική αναβάθμιση της παρουσίας του στη Μάλτα, λαμβάνοντας πολλαπλές πρωτοβουλίες, που καταδεικνύουν την πλήρη δέσμευσή του στην προώθηση του θαλάσσιου τομέα της χώρας.
Ειδικότερα, μετά την αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ, η εταιρεία Atlantic Container Line (ACL) του ομίλου προχώρησε, κατά τους τελευταίους μήνες, στη μεταγραφή του στόλου της, αφήνοντας τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου γι’ αυτήν της Μάλτας. Συνολικά εννέα πλοία της ACL είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Μάλτας, ενώ άλλο ένα πρόκειται να προστεθεί τους επόμενους μήνες. Η ACL διαχειρίζεται τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων con/ro (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τροχοφόρων φορτίων), προσφέροντας τακτικά δρομολόγια μεταξύ των λιμένων της Βόρειας Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.
Επιπροσθέτως, η εταιρεία Malta Motorways of the Sea Ltd (MMOS), που ανήκει επίσης στον Όμιλο Grimaldi, ενίσχυσε προσφάτως τον στόλο της μετά και την αγορά δύο ακόμα πλοίων ro/ro. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία MMOS με έδρα τη Βαλέτα διαθέτει αυτή τη στιγμή έξι σύγχρονα πλοία ro/ro, που εκτελούν τακτικά δρομολόγια εντός της Μεσογείου.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος μήνα, ο Όμιλος Grimaldi αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θαλάσσια διασύνδεση που προσφέρει μεταξύ Ιταλίας (από τη Γένοβα, το Λιβόρνο και την Κατάνια) και Μάλτας. Πιο συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο μισό του Απριλίου, στα εν λόγω δρομολόγια θα προστεθεί ένα εκ των δώδεκα GG5G-class πλοίων ro/ro που έχει παραγγείλει ο όμιλος. Ένα δεύτερο πλοίο GG5G-class θα προστεθεί στην εν λόγω γραμμή στις αρχές Ιουνίου.
Τα GG5G-class αποτελούν τα μεγαλύτερα πλοία ro/ro στον κόσμο, ενώ είναι επίσης τα πιο φιλικά στο περιβάλλον, καθώς διαθέτουν πολλές καινοτόμες τεχνολογίες, που βελτιστοποιούν την κατανάλωση καυσίμου, μειώνουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και αναβαθμίζουν τη συνολική απόδοση του πλοίου. Τέσσερα εξ αυτών έχουν παραδοθεί, ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ασία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ