
Τα οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο δ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους δημοσιοποίησε ο διαχειριστής τερματικών Cosco Shipping Ports. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το α΄ μισό του 2020, η εταιρεία ανέκαμψε σημαντικά κατά το β΄ εξάμηνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Cosco, τα έσοδα κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $227,9 εκατ., ενώ και τα καθαρά κέρδη για την αντίστοιχη περίοδο ξεπέρασαν τα $98 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 11%.
Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, τα έσοδα κατά το 2020 ξεπέρασαν το $1 δισ., σημειώνοντας μια ελαφριά πτώση κατά 2,6%. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $347,5 εκατ. Η ικανοποιητική πορεία τόσο κατά το δ΄ τρίμηνο όσο και σε επίπεδο έτους προήλθε από την αύξηση των εσόδων κατά το β΄ εξάμηνο, αλλά και από τη σημαντική μείωση του κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όσον αφορά τα διαχειρισθέντα φορτία, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το δ΄ τρίμηνο σημείωσε αύξηση κατά 3,5%, φτάνοντας τα 32.732.299 TEUs, σε σύγκριση με τα 31.615.221 εκατ. TEUs που είχαν διακινηθεί κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019. Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, η συνολική διαχείριση φορτίων από τα τερματικά του ομίλου παρέμεινε σταθερή στα 123.824.575 εκατ. TEUs (2019: 123.784.335 εκατ. TEUs).
Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση στα τερματικά της εταιρείας στην περιοχή της Κίνας μειώθηκε κατά 0,4%, στα 95.380.835 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής διακίνησης του ομίλου. Αντίστοιχα, η συνολική διακίνηση στα τερματικά που διαθέτει η εταιρεία εκτός Κίνας (overseas regions) αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 28.443.740 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το υπολειπόμενο 23% επί της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Cosco.
Συνολικά, παρά τις σημαντικές προκλήσεις αλλά και την αβεβαιότητα που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, που επηρέασε τις παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες, η Cosco Shipping Ports κατάφερε να καταγράψει μια ικανοποιητική πορεία τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο διακινηθέντων φορτίων. Τέλος, όσον αφορά το 2021, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την αναβάθμιση του παγκόσμιου δικτύου των τερματικών της, μέσα από την υλοποίηση μιας επεκτατικής στρατηγικής, η οποία θα εστιάζει στην ανάπτυξη έργων και στη διενέργεια επενδύσεων εκτός Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ