
Τα οικονομικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο δ΄ τριμήνου όσο και σε επίπεδο έτους δημοσιοποίησε ο διαχειριστής τερματικών Cosco Shipping Ports. Παρά το γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το α΄ μισό του 2020, η εταιρεία ανέκαμψε σημαντικά κατά το β΄ εξάμηνο. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Cosco, τα έσοδα κατά το δ΄ τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $227,9 εκατ., ενώ και τα καθαρά κέρδη για την αντίστοιχη περίοδο ξεπέρασαν τα $98 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 11%.
Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, τα έσοδα κατά το 2020 ξεπέρασαν το $1 δισ., σημειώνοντας μια ελαφριά πτώση κατά 2,6%. Τα καθαρά κέρδη, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 12,8% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $347,5 εκατ. Η ικανοποιητική πορεία τόσο κατά το δ΄ τρίμηνο όσο και σε επίπεδο έτους προήλθε από την αύξηση των εσόδων κατά το β΄ εξάμηνο, αλλά και από τη σημαντική μείωση του κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όσον αφορά τα διαχειρισθέντα φορτία, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το δ΄ τρίμηνο σημείωσε αύξηση κατά 3,5%, φτάνοντας τα 32.732.299 TEUs, σε σύγκριση με τα 31.615.221 εκατ. TEUs που είχαν διακινηθεί κατά το δ΄ τρίμηνο του 2019. Σε επίπεδο έτους, αντίστοιχα, η συνολική διαχείριση φορτίων από τα τερματικά του ομίλου παρέμεινε σταθερή στα 123.824.575 εκατ. TEUs (2019: 123.784.335 εκατ. TEUs).
Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση στα τερματικά της εταιρείας στην περιοχή της Κίνας μειώθηκε κατά 0,4%, στα 95.380.835 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το 77% της συνολικής διακίνησης του ομίλου. Αντίστοιχα, η συνολική διακίνηση στα τερματικά που διαθέτει η εταιρεία εκτός Κίνας (overseas regions) αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 28.443.740 εκατ. TEUs, αντιπροσωπεύοντας το υπολειπόμενο 23% επί της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Cosco.
Συνολικά, παρά τις σημαντικές προκλήσεις αλλά και την αβεβαιότητα που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του Covid-19, που επηρέασε τις παγκόσμιες μακροοικονομικές συνθήκες, η Cosco Shipping Ports κατάφερε να καταγράψει μια ικανοποιητική πορεία τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο διακινηθέντων φορτίων. Τέλος, όσον αφορά το 2021, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει την αναβάθμιση του παγκόσμιου δικτύου των τερματικών της, μέσα από την υλοποίηση μιας επεκτατικής στρατηγικής, η οποία θα εστιάζει στην ανάπτυξη έργων και στη διενέργεια επενδύσεων εκτός Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ