
Θέση αναφορικά με τη συζήτηση που άνοιξε ξανά, εξ αφορμής της πανδημίας του Covid-19 αλλά και του μπλοκαρίσματος της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given», σχετικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Αρκτικής και του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Νorthern Sea Route – NSR) πήρε η εταιρεία τακτικών γραμμών ΜSC (Mediterranean Shipping Company), η οποία, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να το αξιοποιήσει για περιβαλλοντικούς λόγους.
Μια αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στην Αρκτική θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών μαύρου άνθρακα (αιθάλης) και των σωματιδίων άκαυστου άνθρακα, που εν συνεχεία μπορεί να κατακαθίσουν στην ξηρά ή στον πάγο και ως εκ τούτου να θέσουν σε κίνδυνο την ποιότητα του αέρα αλλά και να επιταχύνουν τη συρρίκνωση του πάγου της Αρκτικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοτόπου, μεταξύ άλλων, υπερτερεί των όποιων εμπορικών ευκαιριών που θα προέλθουν από τη σύντμηση του χρόνου μεταφοράς στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Soren Toft, η ανωτέρω απόφαση ήταν προφανής για μια υπεύθυνη εταιρεία σαν την MSC, ενώ συμπλήρωσε πως το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα δεν αποτελεί τη λύση στις τρέχουσες προκλήσεις της αγοράς ούτε μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη στρατηγική. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια θέση έχουν πάρει και άλλες εταιρείες (Hapag-Lloyd, Kuehne + Nagel) στο παρελθόν, θέτοντας τη διατήρηση του περιβάλλοντος της Αρκτικής ύψιστη προτεραιότητα.
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ