
Θέση αναφορικά με τη συζήτηση που άνοιξε ξανά, εξ αφορμής της πανδημίας του Covid-19 αλλά και του μπλοκαρίσματος της Διώρυγας του Σουέζ από το «Ever Given», σχετικά με τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Αρκτικής και του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Νorthern Sea Route – NSR) πήρε η εταιρεία τακτικών γραμμών ΜSC (Mediterranean Shipping Company), η οποία, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να το αξιοποιήσει για περιβαλλοντικούς λόγους.
Μια αύξηση της εμπορευματικής κίνησης στην Αρκτική θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών μαύρου άνθρακα (αιθάλης) και των σωματιδίων άκαυστου άνθρακα, που εν συνεχεία μπορεί να κατακαθίσουν στην ξηρά ή στον πάγο και ως εκ τούτου να θέσουν σε κίνδυνο την ποιότητα του αέρα αλλά και να επιταχύνουν τη συρρίκνωση του πάγου της Αρκτικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοτόπου, μεταξύ άλλων, υπερτερεί των όποιων εμπορικών ευκαιριών που θα προέλθουν από τη σύντμηση του χρόνου μεταφοράς στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Soren Toft, η ανωτέρω απόφαση ήταν προφανής για μια υπεύθυνη εταιρεία σαν την MSC, ενώ συμπλήρωσε πως το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα δεν αποτελεί τη λύση στις τρέχουσες προκλήσεις της αγοράς ούτε μια βιώσιμη μακροπρόθεσμη στρατηγική. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια θέση έχουν πάρει και άλλες εταιρείες (Hapag-Lloyd, Kuehne + Nagel) στο παρελθόν, θέτοντας τη διατήρηση του περιβάλλοντος της Αρκτικής ύψιστη προτεραιότητα.
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ