
H πρόσφατη απόφαση της Ινδίας να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές πετρελαίου πέραν της Μέσης Ανατολής θα έχει μικρό αντίκτυπο στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων μακροπρόθεσμα, σημειώνει με ανάλυσή της η Drewry Maritime Research. Kαι αυτό διότι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων θα αντισταθμίσει τη βραχυπρόθεσμη αύξηση των τονομιλίων, η οποία θα προέλθει από τη στροφή της Ινδίας στις εισαγωγές από τη λεκάνη του Ατλαντικού.
Το Δελχί πρόσφατα επέκρινε τις πολιτικές του OPEC+ για την προσφορά πετρελαίου, σημειώνοντας ότι αυτές θα πλήξουν την εγχώρια κατανάλωση και εν τέλει τους Ινδούς καταναλωτές. Ενοχλημένη από τις πολιτικές του OPEC+, η Ινδία αποφάσισε να στραφεί σε άλλες χώρες για την εισαγωγή πετρελαίου πέραν των παραδοσιακών προμηθευτών της Μέσης Ανατολής, εξηγεί η Drewry.
H Ινδία αποτελεί την τρίτη κορυφαία χώρα εισαγωγών αργού, με το 63% των εισαγωγών αυτών να προέρχονται από τη Μέση Ανατολή. Δεδομένου ότι τα ινδικά διυλιστήρια επεξεργάζονται κυρίως πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, η εξεύρεση εναλλακτικών πέραν της Μέσης Ανατολής, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, μοιάζει δύσκολη αποστολή. Βεβαίως, η πρόσφατη απόφαση του OPEC+ για σταδιακή αύξηση της παραγωγής τους επόμενους τρεις μήνες ίσως αλλάξει τα δεδομένα.
Η διαθεσιμότητα βαρέος πετρελαίου καθίσταται πιο περιορισμένη, καθώς παραμένουν σε ισχύ οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, χώρες οι οποίες ωστόσο το προηγούμενο διάστημα είχαν εξαιρεθεί από τις περικοπές της παραγωγής του OPEC+. Συνεπώς, για την Ινδία εναλλακτική επιλογή φαντάζουν οι προμήθειες βαρέος πετρελαίου από το Μεξικό και τον Καναδά. Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες πετρελαίου με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο, Βραζιλία και Γουιάνα είναι οι διαθέσιμες επιλογές για την Ινδία. H Drewry σημειώνει ότι, ενώ εκτιμάται μια αύξηση της παραγωγής από τις δύο χώρες της Νότιας Αμερικής, η Ινδία θα πρέπει να ανταγωνιστεί τόσο τις ΗΠΑ όσο και την Κίνα για τις συγκεκριμένες ροές. Παράλληλα, μακροπρόθεσμα η αύξηση του μεριδίου της Ινδίας στις εξαγωγές από την Αμερική ενδέχεται να αντισταθμιστεί από την αύξηση της κινεζικής ζήτησης για short-haul εισαγωγές από τη Μέση Ανατολή, διατηρώντας σταθερά τα τονομίλια.
Βραχυπρόθεσμα, βέβαια, η απόφαση της Ινδίας θα έχει θετική επίδραση στα τονομίλια, εκτιμά η Drewry.
Φωτό: Ojas Narappanawar/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ