
Απογοητευτική είναι η νέα έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) όσον αφορά τις οικονομικές προοπτικές του αεροπορικού κλάδου για το 2021.
Οι αεροπορικές εταιρείες, από την αρχή της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, ξεκίνησαν έναν αγώνα επιβίωσης. Καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για περικοπή δαπανών, η διατήρηση των εταιρειών στη ζωή εξαρτάται, μήνες τώρα, από τη ρευστότητά τους, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η τελευταία, τόσο μεγαλύτερη η παράταση του χρόνου ζωής τους.
Παρά τις δραστικές περικοπές δαπανών, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών χρειάστηκε τελικά κάποια ένεση ρευστότητας από το κράτος. Η ελπίδα της αεροπορικής βιομηχανίας βασίστηκε σε μια πιθανή ανάκαμψη το 2021, προκειμένου να σταματήσει να υπάρχει έλλειμμα ρευστότητας και να ξεκινήσει σταδιακά η επιστροφή στην ανάπτυξη.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών προέβλεπε το 2020 ότι, κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021, ο αεροπορικός κλάδος θα συνεχίσει να στηρίζεται με το να «καίει» τα αποθεματικά του, αλλά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα μπορούσαν να επιτύχουν αρκετά κέρδη για να σταματήσει η μείωση του ρευστού τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της IATA, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί το 2021. Τα αυστηρά μέτρα περιορισμού των ταξιδιών που έχουν λάβει οι κυβερνήσεις εξαιτίας της πανδημίας έχουν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των κρατήσεων και γενικότερα της ζήτησης των αεροπορικών ταξιδιών. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2021 είναι κατά 75% μειωμένες σε σύγκριση με το 2019 (το 2020 δεν μπορεί να είναι συγκρίσιμο λόγω της πανδημίας). Σύμφωνα με την IATA, οι οικονομικές απαιτήσεις του αεροπορικού κλάδου για το 2020 ανέρχονταν στα $48 δισ., ενώ πλέον στην αναθεωρημένη έκθεση θα κυμανθούν από $75 δισ. (στο αισιόδοξο σενάριο) έως τα $95 δισ. (στο απαισιόδοξο σενάριο).
Περιγράφοντας την οικονομική κατάσταση του κλάδου, ο CEO της Ένωσης, Alexandre de Juniac, δήλωσε πως, εάν οι κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να ανοίξουν ακόμη τα σύνορα, τότε θα χρειαστεί να ανοίξουν το πορτοφόλι τους, προκειμένου να προσφέρουν οικονομική ενίσχυση στην αεροπορική βιομηχανία.
Φωτό: Arthur Belair/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ