
Απογοητευτική είναι η νέα έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) όσον αφορά τις οικονομικές προοπτικές του αεροπορικού κλάδου για το 2021.
Οι αεροπορικές εταιρείες, από την αρχή της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, ξεκίνησαν έναν αγώνα επιβίωσης. Καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για περικοπή δαπανών, η διατήρηση των εταιρειών στη ζωή εξαρτάται, μήνες τώρα, από τη ρευστότητά τους, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η τελευταία, τόσο μεγαλύτερη η παράταση του χρόνου ζωής τους.
Παρά τις δραστικές περικοπές δαπανών, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών χρειάστηκε τελικά κάποια ένεση ρευστότητας από το κράτος. Η ελπίδα της αεροπορικής βιομηχανίας βασίστηκε σε μια πιθανή ανάκαμψη το 2021, προκειμένου να σταματήσει να υπάρχει έλλειμμα ρευστότητας και να ξεκινήσει σταδιακά η επιστροφή στην ανάπτυξη.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών προέβλεπε το 2020 ότι, κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021, ο αεροπορικός κλάδος θα συνεχίσει να στηρίζεται με το να «καίει» τα αποθεματικά του, αλλά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα μπορούσαν να επιτύχουν αρκετά κέρδη για να σταματήσει η μείωση του ρευστού τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της IATA, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί το 2021. Τα αυστηρά μέτρα περιορισμού των ταξιδιών που έχουν λάβει οι κυβερνήσεις εξαιτίας της πανδημίας έχουν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των κρατήσεων και γενικότερα της ζήτησης των αεροπορικών ταξιδιών. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2021 είναι κατά 75% μειωμένες σε σύγκριση με το 2019 (το 2020 δεν μπορεί να είναι συγκρίσιμο λόγω της πανδημίας). Σύμφωνα με την IATA, οι οικονομικές απαιτήσεις του αεροπορικού κλάδου για το 2020 ανέρχονταν στα $48 δισ., ενώ πλέον στην αναθεωρημένη έκθεση θα κυμανθούν από $75 δισ. (στο αισιόδοξο σενάριο) έως τα $95 δισ. (στο απαισιόδοξο σενάριο).
Περιγράφοντας την οικονομική κατάσταση του κλάδου, ο CEO της Ένωσης, Alexandre de Juniac, δήλωσε πως, εάν οι κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να ανοίξουν ακόμη τα σύνορα, τότε θα χρειαστεί να ανοίξουν το πορτοφόλι τους, προκειμένου να προσφέρουν οικονομική ενίσχυση στην αεροπορική βιομηχανία.
Φωτό: Arthur Belair/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ