
Απογοητευτική είναι η νέα έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) όσον αφορά τις οικονομικές προοπτικές του αεροπορικού κλάδου για το 2021.
Οι αεροπορικές εταιρείες, από την αρχή της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, ξεκίνησαν έναν αγώνα επιβίωσης. Καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για περικοπή δαπανών, η διατήρηση των εταιρειών στη ζωή εξαρτάται, μήνες τώρα, από τη ρευστότητά τους, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η τελευταία, τόσο μεγαλύτερη η παράταση του χρόνου ζωής τους.
Παρά τις δραστικές περικοπές δαπανών, η πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών χρειάστηκε τελικά κάποια ένεση ρευστότητας από το κράτος. Η ελπίδα της αεροπορικής βιομηχανίας βασίστηκε σε μια πιθανή ανάκαμψη το 2021, προκειμένου να σταματήσει να υπάρχει έλλειμμα ρευστότητας και να ξεκινήσει σταδιακά η επιστροφή στην ανάπτυξη.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών προέβλεπε το 2020 ότι, κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021, ο αεροπορικός κλάδος θα συνεχίσει να στηρίζεται με το να «καίει» τα αποθεματικά του, αλλά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα μπορούσαν να επιτύχουν αρκετά κέρδη για να σταματήσει η μείωση του ρευστού τους. Ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα έκθεση της IATA, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί το 2021. Τα αυστηρά μέτρα περιορισμού των ταξιδιών που έχουν λάβει οι κυβερνήσεις εξαιτίας της πανδημίας έχουν ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των κρατήσεων και γενικότερα της ζήτησης των αεροπορικών ταξιδιών. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2021 είναι κατά 75% μειωμένες σε σύγκριση με το 2019 (το 2020 δεν μπορεί να είναι συγκρίσιμο λόγω της πανδημίας). Σύμφωνα με την IATA, οι οικονομικές απαιτήσεις του αεροπορικού κλάδου για το 2020 ανέρχονταν στα $48 δισ., ενώ πλέον στην αναθεωρημένη έκθεση θα κυμανθούν από $75 δισ. (στο αισιόδοξο σενάριο) έως τα $95 δισ. (στο απαισιόδοξο σενάριο).
Περιγράφοντας την οικονομική κατάσταση του κλάδου, ο CEO της Ένωσης, Alexandre de Juniac, δήλωσε πως, εάν οι κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να ανοίξουν ακόμη τα σύνορα, τότε θα χρειαστεί να ανοίξουν το πορτοφόλι τους, προκειμένου να προσφέρουν οικονομική ενίσχυση στην αεροπορική βιομηχανία.
Φωτό: Arthur Belair/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ