
Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της CMA CGM και της Ηapag-Lloyd, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν αμφότερες για την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων τους, πραγματοποιήθηκαν σε άνευ προηγουμένου συνθήκες κατά τη διάρκεια της χρήσης 2020, λόγω της πανδημίας της Covid-19.
Σε αυτό το πλαίσιο, η CMA CGM αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία της για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της, προσαρμόζοντας αφενός τη χωρητικότητα του στόλου της με ευέλικτο και γοργό τρόπο (αύξηση της χωρητικότητας στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης κατά 18% το β΄ εξάμηνο του
2020, αύξηση του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας κατά 8,7% μεταξύ του α΄ και του β΄ εξαμήνου του 2020) και αφετέρου αναπτύσσοντας νέες λύσεις και ψηφιακές υπηρεσίες.
Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί η κερδοφορία του ομίλου της CMA CGM συνολικά και όλων των επιμέρους επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της κατά το οικονομικό έτος 2020. Το ναυτιλιακό σκέλος του ομίλου, παρά την πτώση κατά 2,7% στα διακινηθέντα φορτία, κατέγραψε αύξηση των εσόδων κατά 4% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $24,2 δισ., ενώ στον τομέα των logistics η εταιρεία CEVA Logistics του ομίλου αναπτύχθηκε ικανοποιητικά, καταγράφοντας έσοδα $7,4 δισ. (+3,1% σε σχέση με το 2019).
Συνολικά, σε επίπεδο ομίλου, τα ετήσια έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,9% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα $31,5 δισ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε $1,75 δισ. σε σύγκριση με τις απώλειες ύψους $229 εκατ. του 2019. Για τον όμιλο, η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει την ισχυρή δυναμική του διεθνούς εμπορίου αλλά και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου ελέγχου και συγκράτησης κόστους που εφαρμόστηκε.
Από την πλευρά της, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd έλαβε και αυτή εγκαίρως αντίμετρα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία, μειώνοντας τα κόστη κατά τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ και εφαρμόζοντας επιτυχώς ένα πρόγραμμα διασφάλισης της αποδοτικότητας. Αν και η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ελαφριά πτώση της τάξης του 1,6% (11,8 εκατ. TEUs το 2020 από 12 εκατ. TEUs το 2019), η αύξηση των ναύλων κατά περίπου 4% είχε ως αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα της εταιρείας να αυξηθούν κατά 3% σε σχέση με το 2019, στα 12,8 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 935 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 150,5% σε σχέση με το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ