
Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της CMA CGM και της Ηapag-Lloyd, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν αμφότερες για την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων τους, πραγματοποιήθηκαν σε άνευ προηγουμένου συνθήκες κατά τη διάρκεια της χρήσης 2020, λόγω της πανδημίας της Covid-19.
Σε αυτό το πλαίσιο, η CMA CGM αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία της για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της, προσαρμόζοντας αφενός τη χωρητικότητα του στόλου της με ευέλικτο και γοργό τρόπο (αύξηση της χωρητικότητας στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης κατά 18% το β΄ εξάμηνο του
2020, αύξηση του στόλου των εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας κατά 8,7% μεταξύ του α΄ και του β΄ εξαμήνου του 2020) και αφετέρου αναπτύσσοντας νέες λύσεις και ψηφιακές υπηρεσίες.
Οι ενέργειες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί η κερδοφορία του ομίλου της CMA CGM συνολικά και όλων των επιμέρους επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της κατά το οικονομικό έτος 2020. Το ναυτιλιακό σκέλος του ομίλου, παρά την πτώση κατά 2,7% στα διακινηθέντα φορτία, κατέγραψε αύξηση των εσόδων κατά 4% σε σύγκριση με το 2019, φτάνοντας τα $24,2 δισ., ενώ στον τομέα των logistics η εταιρεία CEVA Logistics του ομίλου αναπτύχθηκε ικανοποιητικά, καταγράφοντας έσοδα $7,4 δισ. (+3,1% σε σχέση με το 2019).
Συνολικά, σε επίπεδο ομίλου, τα ετήσια έσοδα αυξήθηκαν κατά 3,9% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα $31,5 δισ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε $1,75 δισ. σε σύγκριση με τις απώλειες ύψους $229 εκατ. του 2019. Για τον όμιλο, η επίδοση αυτή αντικατοπτρίζει την ισχυρή δυναμική του διεθνούς εμπορίου αλλά και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου ελέγχου και συγκράτησης κόστους που εφαρμόστηκε.
Από την πλευρά της, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd έλαβε και αυτή εγκαίρως αντίμετρα, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία, μειώνοντας τα κόστη κατά τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ και εφαρμόζοντας επιτυχώς ένα πρόγραμμα διασφάλισης της αποδοτικότητας. Αν και η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ελαφριά πτώση της τάξης του 1,6% (11,8 εκατ. TEUs το 2020 από 12 εκατ. TEUs το 2019), η αύξηση των ναύλων κατά περίπου 4% είχε ως αποτέλεσμα τα συνολικά έσοδα της εταιρείας να αυξηθούν κατά 3% σε σχέση με το 2019, στα 12,8 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 935 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 150,5% σε σχέση με το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ