
Σταθεροποιητικά κινήθηκε η ρωσική Sovcomflot το 2020, μια «συμβολική» χρονιά για την εταιρεία, καθώς ολοκλήρωσε μια εντυπωσιακή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 480 εκατ. δολαρίων.
Ο ρωσικός κολοσσός έδωσε στη δημοσιότητα τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, σύμφωνα με τα οποία ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $1.652,5 εκατ. έναντι $1.665,8 εκατ. το 2019, ελαφρώς χαμηλότερα κατά 0,8%, ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $266,7 εκατ., σημαντικά αυξημένα κατά 18,4% σε σχέση με το 2019 ($225,4 εκατ.).
Η εταιρεία έχει ήδη προσυμφωνημένα έσοδα που φτάνουν τα $24 δισ., ενώ μέσα στο 2020 προέβη σε αναδιάρθρωση μέρους των δανειακών της υποχρεώσεων ύψους $67,3 εκατ. και έλαβε επιπλέον χρηματοδότηση $155,0 εκατ. με οκταετή διάρκεια. Επιπλέον, προβλέπεται να διανείμει μέρισμα σχεδόν 100 εκατ. δολάρια.
Μετά την ΑΜΚ, το ρωσικό κράτος διατηρεί στη Sovcomflot ποσοστό 82,8%, ενώ 15,6% των μετοχών της εταιρείας τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο της Μόσχας.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Igor Tonkovidov, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Sovcomflot, δήλωσε: «Το 2020 αποδείχθηκε μια δύσκολη χρονιά, άνευ προηγουμένου, για τη ναυτιλιακή βιομηχανία σε σχέση με τους λειτουργικούς περιορισμούς. Η πανδημία άλλαξε τους υγειονομικούς κανόνες και επηρέασε πολλούς τομείς της λειτουργίας του στόλου μας, αλλά αντιμετωπίσαμε αυτές τις προκλήσεις και διατηρήσαμε την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων του στόλου, παρέχοντας αδιάλειπτες υπηρεσίες στους πελάτες μας. Είμαστε ευγνώμονες για τα πληρώματα και το προσωπικό μας στη στεριά, των οποίων η υγεία και η ασφάλεια ήταν πρωταρχικός στόχος μας. […]
»Ο Όμιλος SCF συνεχίζει να εφαρμόζει τη στρατηγική SCF-2025 και με τα έσοδα από την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου θα εστιάσουμε σε τομείς υψηλότερης προστιθέμενης αξίας, όπως οι πράσινες τεχνολογίες και οι προηγμένες μηχανικές λύσεις».
Σύμφωνα με το σημείωμα της ρωσικής εταιρείας, οι αγορές των δεξαμενόπλοιων ήταν ασταθείς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική των τιμών του πετρελαίου και τα θεμελιώδη στοιχεία προσφοράς και ζήτησης για τον μαύρο χρυσό. Μετά τα υψηλά επίπεδα του α΄ εξαμήνου του 2020, οι αγορές δεξαμενόπλοιων δέχτηκαν πίεση κατά το γ΄ τρίμηνο του 2020 ως αποτέλεσμα της χαμηλής κατανάλωσης πετρελαίου στο βόρειο ημισφαίριο. Επιπλέον, αυτή η εποχιακή πτώση ενισχύθηκε περαιτέρω από την επιβράδυνση της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου που σχετίζεται με την πανδημία του Covid-19, σε συνδυασμό και με τη μείωση της προσφοράς από τους πετρελαιοπαραγωγούς ώστε να στηρίξουν τις τιμές.
Με το βιβλίο παραγγελιών των δεξαμενόπλοιων να διατηρείται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ο κλάδος βρίσκεται σε καλή θέση για ανάκτηση κερδών και οι ναύλοι θα ανταποκριθούν θετικά σε οποιαδήποτε αύξηση της παραγωγής πετρελαιοειδών και της επιστροφής της παραγωγής αργού στα προ Covid επίπεδα.
Φωτό: sovcomflot.ru
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ