
Το 2021 δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τα δεξαμενόπλοια μέχρι στιγμής. Με ανάλυσή της η BIMCO επιχειρεί να σκιαγραφήσει το τοπίο γύρω από τις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων, ενώ την ίδια ώρα η αγορά των second-hand φαίνεται να αποτελεί μια πιο ελκυστική επιλογή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, δύο shuttle tankers και δύο Aframax crude oil carriers (450.000 DWT) έχουν σταλεί προς διάλυση τους δύο πρώτους μήνες του 2021. Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 1,1 εκατ. DWT που εξήλθαν της αγοράς τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Παρά το απογοητευτικό ξεκίνημα για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων το 2021, οι πλοιοκτήτες δεν φαίνονται να βιάζονται να μειώσουν τη χωρητικότητα στην αγορά μέσω της πώλησης πλοίων για διάλυση», αναφέρει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της ΒΙΜCO. Ο ίδιος προσθέτει ότι «η ελκυστικότητα των τιμών scrap steel στα $450/ltd. που προσφέρονται από διαλυτήρια της ινδικής υποηπείρου εύκολα εξαφανίζεται σε σύγκριση με τα $24,5 εκατ. που πληρώνονται στη δευτερογενή αγορά για ένα VLCC ναυπηγημένο το 2002».
Ο κ. Sand επισημαίνει ακόμη ότι η αντίστροφη σχέση μεταξύ διαλύσεων και ναύλων συχνά διαφοροποιείται. Προς επίρρωση αυτού, μεταξύ Q4 2014 και Q1 2016 οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική αύξηση λόγω της πτώσης των τιμών πετρελαίου μεταξύ Q4 2014 και Q1 2015, ενώ, όταν οι ναύλοι άρχισαν να υποχωρούν μετά το Q1 2016, χρειάστηκαν περίπου πέντε τρίμηνα ώστε η δραστηριότητα στις διαλύσεις να ενισχυθεί σημαντικά τον Ιούλιο του 2017.
Κατά την BIMCO υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο αντίθετες τάσεις που θα διαμορφώσουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ενώ η ζήτηση πετρελαίου από κράτη εκτός ΟΟΣΑ (κυρίως Ινδία, Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία) οδεύει ολοταχώς προς τα προ πανδημίας επίπεδα, η ζήτηση σε κράτη του ΟΟΣΑ φαίνεται να ακολουθεί πτωτική πορεία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ