
Το 2021 δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τα δεξαμενόπλοια μέχρι στιγμής. Με ανάλυσή της η BIMCO επιχειρεί να σκιαγραφήσει το τοπίο γύρω από τις διαλύσεις δεξαμενόπλοιων, ενώ την ίδια ώρα η αγορά των second-hand φαίνεται να αποτελεί μια πιο ελκυστική επιλογή.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, δύο shuttle tankers και δύο Aframax crude oil carriers (450.000 DWT) έχουν σταλεί προς διάλυση τους δύο πρώτους μήνες του 2021. Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 1,1 εκατ. DWT που εξήλθαν της αγοράς τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Παρά το απογοητευτικό ξεκίνημα για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων το 2021, οι πλοιοκτήτες δεν φαίνονται να βιάζονται να μειώσουν τη χωρητικότητα στην αγορά μέσω της πώλησης πλοίων για διάλυση», αναφέρει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της ΒΙΜCO. Ο ίδιος προσθέτει ότι «η ελκυστικότητα των τιμών scrap steel στα $450/ltd. που προσφέρονται από διαλυτήρια της ινδικής υποηπείρου εύκολα εξαφανίζεται σε σύγκριση με τα $24,5 εκατ. που πληρώνονται στη δευτερογενή αγορά για ένα VLCC ναυπηγημένο το 2002».
Ο κ. Sand επισημαίνει ακόμη ότι η αντίστροφη σχέση μεταξύ διαλύσεων και ναύλων συχνά διαφοροποιείται. Προς επίρρωση αυτού, μεταξύ Q4 2014 και Q1 2016 οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική αύξηση λόγω της πτώσης των τιμών πετρελαίου μεταξύ Q4 2014 και Q1 2015, ενώ, όταν οι ναύλοι άρχισαν να υποχωρούν μετά το Q1 2016, χρειάστηκαν περίπου πέντε τρίμηνα ώστε η δραστηριότητα στις διαλύσεις να ενισχυθεί σημαντικά τον Ιούλιο του 2017.
Κατά την BIMCO υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο αντίθετες τάσεις που θα διαμορφώσουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ενώ η ζήτηση πετρελαίου από κράτη εκτός ΟΟΣΑ (κυρίως Ινδία, Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία) οδεύει ολοταχώς προς τα προ πανδημίας επίπεδα, η ζήτηση σε κράτη του ΟΟΣΑ φαίνεται να ακολουθεί πτωτική πορεία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ