
Ανταποκρινόμενη στην έκκληση του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών António Guterres για άμεση δράση για την κλιματική αλλαγή, η ναυτιλιακή βιομηχανία στο σύνολό της στηρίζει «πλήρως και ξεκάθαρα» την πρόταση των κυβερνήσεων για πλήρη απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω της ανάπτυξης μηδενικών εκπομπών άνθρακα πλοίων εντός δεκαετίας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε κοινό δελτίο Τύπου των BIMCO, CLIA, IMCA, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping INTERTANKO, IPTA και World Shipping Council. Η πρόταση που κατατέθηκε την Τετάρτη 10 Μαρτίου από κυβερνήσεις κρατών που ελέγχουν ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου τονάζ εντός ΙΜΟ αφορά τη δημιουργία του ταμείου «IMO Maritime Research Fund», το οποίο θα χρησιμοποιεί κεφάλαια προερχόμενα από υποχρεωτικές εισφορές ναυτιλιακών εταιρειών.
Το νέο ταμείο θα υποστηρίξει την έναρξη από κοινού προγραμμάτων για εφαρμόσιμη έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών, ειδικά διαμορφωμένων για τη ναυτιλία. Συγχρόνως, το fund θα συμβάλει στην ανάπτυξη εγχειρημάτων μείωσης των εκπομπών CO2 σε αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων νησιωτικών κρατών στον Ειρηνικό.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί όλες τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν την πρόταση, της οποίας ηγούνται σημαντικά ναυτιλιακά κράτη, όπως η Ελλάδα, η Γεωργία, η Ιαπωνία, η Λιβερία, η Μάλτα, η Νιγηρία, η Σιγκαπούρη κ.ά., στη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο του 2021, η οποία συμπίπτει με το επόμενο Climate Conference (COP 26) των Ηνωμένων Εθνών στη Γλασκώβη. Τυχόν απόρριψη των κρατών-μελών των Ηνωμένων Εθνών να υποστηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία θα μπορούσε να περιορίσει την όποια πρόοδο προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση των φορέων της ευρύτερης ναυτιλίας.
Η απανθρακοποίηση του κλάδου μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της επιτάχυνσης της Έρευνας και Ανάπτυξης, καθώς οι τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα δεν υπάρχουν επί του παρόντος και δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Ένα πρόγραμμα Έρευνας και Ανάπτυξης, για το οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πρόθυμη να πληρώσει εντός ενός παγκόσμιου πλαισίου, χρειάζεται να ξεκινήσει άμεσα υπό την επίβλεψη του ΙΜΟ, σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση.
Με την παγκόσμια ναυτιλία να αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και να είναι υπεύθυνη για το 2% των εκπομπών, η μεγάλη πρόκληση δεν είναι η κατασκευή ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, αλλά η ανάπτυξη τεχνολογιών απαραίτητων για την απανθρακοποίηση του παγκόσμιου στόλου, καταλήγει η ανακοίνωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ