
Mε αφορμή τη δημοσίευση ορισμένων στοιχείων για την πορεία της γερμανικής ναυτιλίας, ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), Alfred Hartmann, και ο CEO της Ένωσης, Ralf Nagel, δίνουν το στίγμα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία.
Στην ανακοίνωση της VDR σημειώνεται ότι, έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, πολλές γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες, ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον. «Έχουμε αφήσει πίσω μας την κρίση που μας έχει ανησυχήσει από το 2009 και σε συγκεκριμένους τομείς καταφέραμε να βγούμε σχεδόν αλώβητοι από την πανδημία», σχολίασε ο κ. Hartmann. O ίδιος πρόσθεσε ότι επί του παρόντος κανείς δεν μπορεί να προβλέψει για πόσο θα συνεχιστεί η θετική αυτή τάση, ιδιαίτερα για τα containerships.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VDR, η Γερμανία παραμένει το πέμπτο μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος, με το μερίδιό της στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο να φτάνει στο 4,5%. Το 50% του γερμανικού στόλου φέρει σημαία χώρας της ΕΕ, κυρίως της Πορτογαλίας, της Κύπρου και της Μάλτας, ενώ ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη γερμανική σημαία έχει σταθεροποιηθεί στα 290.
«Μετά από χρόνια ασυνήθιστης ανάπτυξης στις αρχές του 2000 ‒ιδιαίτερα στα εμπορευματοκιβώτια‒ και τη μείωση που ακολούθησε, τώρα έχουμε μια νέα νόρμα: ο γερμανικός στόλος είναι τόσο ισχυρός και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα πιο ισχυρός σε σχέση με το πώς ήταν πριν από το “boom”. […] Παρά την πανδημία, βλέπουμε μια νέα δυναμική σε μερικές ναυτιλιακές αγορές, στις οποίες οι γερμανικές εταιρείες είναι δραστήριες», σημειώνει ο κ. Nagel.
H Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών κάνει επίσης έκκληση για την επίλυση της ανθρωπιστικής κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων και σημειώνει ότι οι ναυτικοί θα πρέπει να έχουν προτεραιότητα στον εμβολιασμό. «Δεν πρέπει να φτάσουμε σε μια κατάσταση όπου οι ναυτικοί δεν μπορούν να μπαρκάρουν επειδή δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί», προειδοποιεί ο πρόεδρος της VDR.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ