
Η Global Ports, ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών στη Ρωσία, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η ΑΡΜ Terminals (με μερίδιο 30,75%), σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες του ομίλου, First Container Terminal (FCT) και Vostochnaya Stevedoring Company (VSC), εξυπηρέτησαν το πρώτο πλήρως φορτωμένο τρένο από την Ιαπωνία, το οποίο, στο πλαίσιο διατροπικού δρομολογίου, μετέφερε εμπορευματοκιβώτια από την Ασία στην Ευρώπη μέσω Ρωσίας.
Το τρένο, το οποίο ήταν φορτωμένο με 40 FEU (εμπορευματοκιβώτια 40 ποδών), αναχώρησε από το VSC (που βρίσκεται στον λιμένα του Vostochny στη Ρωσία) στις 6 Φεβρουαρίου και έντεκα ημέρες αργότερα, στις 16 Φεβρουαρίου, έφτασε στο FCT στον λιμένα της Αγίας Πετρούπολης. Τα εμπορεύματα είχαν προηγουμένως μεταφερθεί μέσω θαλάσσης από το λιμάνι της Γιοκοχάμα στο VSC, από όπου και φορτώθηκαν στο τρένο για την Αγία Πετρούπολη. Εν συνεχεία, τα εμπορευματοκιβώτια θα φορτωθούν από το τερματικό FCT σε πλοίο της Maersk με προορισμό το λιμάνι του Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η συνολική διάρκεια του δρομολογίου από την Ιαπωνία μέχρι το Ηνωμένο Βασίλειο υπολογίζεται στις 40-45 ημέρες, ενώ η μεταφορά μέσω του δικτύου των Ρωσικών
Σιδηροδρόμων οργανώνεται από τη Maersk σε συνεργασία με την εταιρεία μεταφορών Modul.
Στόχος του δρομολογίου είναι να μειώσει τον χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη. Αντίστοιχα, το δρομολόγιο λειτουργεί και προς την αντίστροφη κατεύθυνση, μεταφέροντας εμπορεύματα από την Ευρώπη στην Ασία. Τη δεδομένη στιγμή, τρία εβδομαδιαία σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ του VSC και του FCT.
Φωτό: www.globalports.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ