
H αντικατάσταση του μεταλλουργικού άνθρακα με το υδρογόνο για την παραγωγή χάλυβα έχει δημιουργήσει έναν σκεπτικισμό για το μέλλον του πρώτου. Πώς, όμως, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει τους διαχειριστές bulkers;
Στο παραπάνω επιχειρεί να απαντήσει η Drewry Maritime Research με νέα της ανάλυση.
H Νippon Steel, το μεγαλύτερο χαλυβουργείο στην Ιαπωνία, σχεδιάζει να αντικαταστήσει τον άνθρακα με το υδρογόνο στην παραγωγική της διαδικασία, ενώ την ίδια ώρα η Mitsubishi Heavy ετοιμάζεται να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα μηδενικών εκπομπών στην Αυστρία. Η ArcelorMittal επίσης σχεδιάζει να κατασκευάσει χαλυβουργείο στη Γερμανία το 2021, το οποίο θα βασίζεται στη χρήση υδρογόνου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Drewry στην ανάλυσή της, το «πράσινο» αυτό εγχείρημα των κορυφαίων εταιρειών στη βιομηχανία χάλυβα απαιτεί τεχνολογία, της οποίας το κόστος αυξάνει τo οpex και capex. Παράλληλα, η Drewry σημειώνει ότι η τιμή του υδρογόνου ως commodity είναι σχετικά υψηλή. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη χρήση του, εκτιμάται ότι η τιμή του θα μειωθεί σημαντικά, με την ιαπωνική κυβέρνηση να στοχεύει να μειώσει το κόστος αγοράς στα ¥30/κυβικό μέτρο (από τα ¥100/κυβικό μέτρο σήμερα) έως το 2030. Παρ’ όλα αυτά, για να μπορέσει το υδρογόνο να συναγωνιστεί τον μεταλλουργικό άνθρακα σε όρους κόστους, θα πρέπει η τιμή του να μειωθεί κατά 90%, στα ¥10/κυβικό μέτρο.
Συμπερασματικά, η Drewry εκτιμά ότι θα χρειαστούν χρόνια προκειμένου η αυξανόμενη χρήση υδρογόνου να επιδράσει αρνητικά στη ζήτηση για άνθρακα.
Η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά μεταλλουργικού άνθρακα αυξάνεται ετησίως κατά 1,8% τα τελευταία είκοσι χρόνια, ενώ το μερίδιο του μεταλλουργικού άνθρακα στο dry bulk trade το 2020 ήταν στο 6%, σύμφωνα με την Drewry. To 2020, η ζήτηση για μεταλλουργικό άνθρακα εκφρασμένη σε τονομίλια αντιπροσώπευσε μόλις το 1,5% της συνολικής ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων. Δεδομένου ότι αυτή η ζήτηση θα μειωθεί σταδιακά για μεγάλο χρονικό διάστημα, η πρόσφατη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για το αν τελικά η χρήση υδρογόνου στην παραγωγή χάλυβα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο εμπόριο άνθρακα κρίνεται μάλλον υπερβολική, καταλήγει η Drewry.
O οίκος ανάλυσης σημειώνει δε πως, παρά το γεγονός ότι ο αντίκτυπος θα είναι μικρός, αυτός κυρίως θα αφορά τα δρομολόγια Αυστραλίας-Ασίας, Καναδά-Ασίας, ΗΠΑ-Ασίας και έως έναν βαθμό τα διατλαντικά ταξίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ