
H αντικατάσταση του μεταλλουργικού άνθρακα με το υδρογόνο για την παραγωγή χάλυβα έχει δημιουργήσει έναν σκεπτικισμό για το μέλλον του πρώτου. Πώς, όμως, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει τους διαχειριστές bulkers;
Στο παραπάνω επιχειρεί να απαντήσει η Drewry Maritime Research με νέα της ανάλυση.
H Νippon Steel, το μεγαλύτερο χαλυβουργείο στην Ιαπωνία, σχεδιάζει να αντικαταστήσει τον άνθρακα με το υδρογόνο στην παραγωγική της διαδικασία, ενώ την ίδια ώρα η Mitsubishi Heavy ετοιμάζεται να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής χάλυβα μηδενικών εκπομπών στην Αυστρία. Η ArcelorMittal επίσης σχεδιάζει να κατασκευάσει χαλυβουργείο στη Γερμανία το 2021, το οποίο θα βασίζεται στη χρήση υδρογόνου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Drewry στην ανάλυσή της, το «πράσινο» αυτό εγχείρημα των κορυφαίων εταιρειών στη βιομηχανία χάλυβα απαιτεί τεχνολογία, της οποίας το κόστος αυξάνει τo οpex και capex. Παράλληλα, η Drewry σημειώνει ότι η τιμή του υδρογόνου ως commodity είναι σχετικά υψηλή. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη χρήση του, εκτιμάται ότι η τιμή του θα μειωθεί σημαντικά, με την ιαπωνική κυβέρνηση να στοχεύει να μειώσει το κόστος αγοράς στα ¥30/κυβικό μέτρο (από τα ¥100/κυβικό μέτρο σήμερα) έως το 2030. Παρ’ όλα αυτά, για να μπορέσει το υδρογόνο να συναγωνιστεί τον μεταλλουργικό άνθρακα σε όρους κόστους, θα πρέπει η τιμή του να μειωθεί κατά 90%, στα ¥10/κυβικό μέτρο.
Συμπερασματικά, η Drewry εκτιμά ότι θα χρειαστούν χρόνια προκειμένου η αυξανόμενη χρήση υδρογόνου να επιδράσει αρνητικά στη ζήτηση για άνθρακα.
Η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά μεταλλουργικού άνθρακα αυξάνεται ετησίως κατά 1,8% τα τελευταία είκοσι χρόνια, ενώ το μερίδιο του μεταλλουργικού άνθρακα στο dry bulk trade το 2020 ήταν στο 6%, σύμφωνα με την Drewry. To 2020, η ζήτηση για μεταλλουργικό άνθρακα εκφρασμένη σε τονομίλια αντιπροσώπευσε μόλις το 1,5% της συνολικής ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων. Δεδομένου ότι αυτή η ζήτηση θα μειωθεί σταδιακά για μεγάλο χρονικό διάστημα, η πρόσφατη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για το αν τελικά η χρήση υδρογόνου στην παραγωγή χάλυβα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο εμπόριο άνθρακα κρίνεται μάλλον υπερβολική, καταλήγει η Drewry.
O οίκος ανάλυσης σημειώνει δε πως, παρά το γεγονός ότι ο αντίκτυπος θα είναι μικρός, αυτός κυρίως θα αφορά τα δρομολόγια Αυστραλίας-Ασίας, Καναδά-Ασίας, ΗΠΑ-Ασίας και έως έναν βαθμό τα διατλαντικά ταξίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ