
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να απευθυνθεί στους προμηθευτές καυσίμων, εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και αυξάνοντας τον πολλαπλασιαστή για τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στον ναυτιλιακό τομέα βάσει της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Renewable Energy Directive ‒ RED), αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ECSA.
Ένα πρότυπο για τα καύσιμα ως απαίτηση για τα πλοία αντί για τους προμηθευτές καυσίμων υπό την πρόταση του FuelEU Maritime θα δυσκόλευε την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας. Από την άλλη, η ECSA αναφέρει ότι, μέσω ενός Market Based Measure (MBM), ένα fund θα μπορούσε να επενδύσει τα συγκεντρωμένα κεφάλαια για να υποστηριχθεί η χρήση τέτοιων καυσίμων.
Μια παγκόσμια προσέγγιση θα πρέπει να είναι o ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών πολιτικών και οποιαδήποτε περιφερειακά μέτρα θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τις διεθνείς διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΙΜΟ, αναφέρει η ECSA στην ανακοίνωσή της. Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία δεσμεύεται πλήρως για την απανθρακοποίηση, η επίτευξη αυτού του στόχου έγκειται στην εισαγωγή καυσίμων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών και σε ασφαλή και ευρέως διαθέσιμα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία επί του παρόντος δεν υπάρχουν. Στο πλαίσιο αυτό, η ECSA στηρίζει μια αμφίδρομη προσέγγιση:
1. Την ίδρυση ενός fund υπό ένα MBM και τη χρήση των κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση projects έρευνας και ανάπτυξης και για τη μείωση της διαφοράς της τιμής μεταξύ νέων και συμβατικών καυσίμων.
2. Την παροχή κινήτρων σε προμηθευτές προκειμένου να συμπεριλάβουν στα παρεχόμενα καύσιμά τους ένα συγκεκριμένο ποσοστό καυσίμων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα μέσω της εισαγωγής υπο-στόχων και υψηλότερων πολλαπλασιαστών για τα καύσιμα αυτά υπό τη Renewable Energy Directive.
Κατά τον κ. Martin Dorsman, Γενικό Γραμματέα της ECSA, η εισαγωγή κατάλληλων κινήτρων για την παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος άμεσα διαθέσιμων στην αγορά αποτελεί προϋπόθεση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. «Με τη χρήση όλων των νέων καυσίμων, το δίλημμα της κότας με το αυγό θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί με την εισαγωγή κατάλληλων απαιτήσεων στους προμηθευτές καυσίμων», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Dorsman.
H ΕCSA στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι ένα fund υπό κάποιο EU MBM θα ελαχιστοποιούσε τα διοικητικά εμπόδια για τον κλάδο και θα διασφάλιζε ότι όλα τα έσοδα επενδύονται στην ενεργειακή μετάβαση.
Η FuelEU maritime αποτελεί μια νέα νομοθετική πρόταση που θα βγει από την Κομισιόν τους επόμενους μήνες. Βασικό σημείο της πρότασης πιθανολογείται ότι θα είναι ένα fuel standard ως υποχρέωση για τα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ