
Η Νότια Κορέα παρουσίασε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ένα σχέδιο 48,5 τρισ. γουόν ($43,2 δισ.) για την κατασκευή του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου στον κόσμο έως το 2030, ως μέρος των προσπαθειών για την προώθηση μιας φιλικής προς το περιβάλλον ανάκαμψης μετά την πανδημία Covid-19.
Το έργο αποτελεί βασική συνιστώσα του Green New Deal, μιας πρωτοβουλίας που ξεκίνησε πέρυσι ο πρόεδρος της χώρας, Moon Jae-in, προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας και να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050.
Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας παρευρέθη στην τελετή υπογραφής στη νοτιοδυτική παράκτια πόλη Sinan, όπου θα βρίσκεται η εγκατάσταση, η οποία θα έχει μέγιστη χωρητικότητα 8,2 gigawatts. Σε δήλωσή του τόνισε, μεταξύ άλλων, τη σημασία του έργου για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της χώρας.
Στην τελετή παρευρέθησαν επίσης εταιρείες κοινής ωφελείας και κατασκευαστικές, συμπεριλαμβανομένων των Korea Electric Power Corp., SK E&S, Hanwha Engineering & Construction Corp., Doosan Heavy Industries & Construction Co., CS Wind Corp. και Samkang M&T Co. Σύμφωνα με το Reuters, οι εταιρείες θα παράσχουν τα 47,6 τρισ. γουόν που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση του έργου, με την κυβέρνηση να καλύπτει τα υπόλοιπα 0,9 τρισ. γουόν.
Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει έως και 5.600 θέσεις εργασίας, ενώ θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη του στόχου αύξησης της χωρητικότητας αιολικής ενέργειας της χώρας σε 16,5 GW έως το 2030, από 1,67 GW που είναι σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προβλεπόμενη ισχύς των 8,2 GW αντιστοιχεί στην ενέργεια που παράγεται από έξι πυρηνικούς αντιδραστήρες, ενώ η συμβολή της στη μείωση των εκπομπών άνθρακα είναι αντίστοιχη της φύτευσης 71 εκατ. πεύκων, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Έως σήμερα, το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο του κόσμου είναι το Hornsea 1 στη Βρετανία, του οποίου η χωρητικότητα είναι 1,12 GW.
Φωτό: Christian Charisius/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ