
Η Νότια Κορέα παρουσίασε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, ένα σχέδιο 48,5 τρισ. γουόν ($43,2 δισ.) για την κατασκευή του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου στον κόσμο έως το 2030, ως μέρος των προσπαθειών για την προώθηση μιας φιλικής προς το περιβάλλον ανάκαμψης μετά την πανδημία Covid-19.
Το έργο αποτελεί βασική συνιστώσα του Green New Deal, μιας πρωτοβουλίας που ξεκίνησε πέρυσι ο πρόεδρος της χώρας, Moon Jae-in, προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας και να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2050.
Ο πρόεδρος της Νότιας Κορέας παρευρέθη στην τελετή υπογραφής στη νοτιοδυτική παράκτια πόλη Sinan, όπου θα βρίσκεται η εγκατάσταση, η οποία θα έχει μέγιστη χωρητικότητα 8,2 gigawatts. Σε δήλωσή του τόνισε, μεταξύ άλλων, τη σημασία του έργου για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της χώρας.
Στην τελετή παρευρέθησαν επίσης εταιρείες κοινής ωφελείας και κατασκευαστικές, συμπεριλαμβανομένων των Korea Electric Power Corp., SK E&S, Hanwha Engineering & Construction Corp., Doosan Heavy Industries & Construction Co., CS Wind Corp. και Samkang M&T Co. Σύμφωνα με το Reuters, οι εταιρείες θα παράσχουν τα 47,6 τρισ. γουόν που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση του έργου, με την κυβέρνηση να καλύπτει τα υπόλοιπα 0,9 τρισ. γουόν.
Το έργο αναμένεται να δημιουργήσει έως και 5.600 θέσεις εργασίας, ενώ θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη του στόχου αύξησης της χωρητικότητας αιολικής ενέργειας της χώρας σε 16,5 GW έως το 2030, από 1,67 GW που είναι σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προβλεπόμενη ισχύς των 8,2 GW αντιστοιχεί στην ενέργεια που παράγεται από έξι πυρηνικούς αντιδραστήρες, ενώ η συμβολή της στη μείωση των εκπομπών άνθρακα είναι αντίστοιχη της φύτευσης 71 εκατ. πεύκων, σύμφωνα με αξιωματούχους.
Έως σήμερα, το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο του κόσμου είναι το Hornsea 1 στη Βρετανία, του οποίου η χωρητικότητα είναι 1,12 GW.
Φωτό: Christian Charisius/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ