
Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής (1898-1988) γεννήθηκε στην Κάσο τον Νοέμβριο του 1898, σε μια περίοδο της ελληνικής ναυτιλίας της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν η μετάβαση από το ιστίο στην εποχή του ατμού.
Το 1921, συνεχίζοντας την ενασχόληση της οικογένειάς του με τη ναυτιλία, ιδρύει στο Λονδίνο, με τον φίλο του Μηνά Ρεθύμνη, την εταιρεία Rethymnis & Kulukundis. Η R&K υπήρξε το μεγαλύτερο ναυτιλιακό γραφείο του Λονδίνου στις αρχές του 20ού αιώνα, εκπροσωπώντας μάλιστα Έλληνες εφοπλιστές που δεν κατάγονταν από το ίδιο νησί, αποτελώντας πρωτοπόρο σε μια εποχή που οι περισσότεροι προτιμούσαν να εκπροσωπούνται από ναυτιλιακές εταιρείες συμπατριωτών τους.
Η πρωτοβουλία του να συντονίσει τους ελληνικούς ναυτιλιακούς οίκους στο Λονδίνο είχε εμμέσως ως αποτέλεσμα την ίδρυση, το 1935, του Greek Shipping Co-operation Committee, μιας Επιτροπής που παρέμενε για πολλές δεκαετίες σημαντική για τις δράσεις της.
Το 1940 θα εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη, όπου με την αεικίνητη δραστηριότητά του καθόρισε τη μοίρα του ελληνόκτητου μεταπολεμικού στόλου. Αναλαμβάνοντας πρόεδρος της Επιτροπής των Ελλήνων Εφοπλιστών στη Νέα Υόρκη το 1944, η συμβολή του υπήρξε καθοριστικής σημασίας στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τις ΗΠΑ για τη διάθεση των 100 «πλοίων ελευθερίας» Liberty.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής, από το 1935, φιλοξενήθηκε με τα άρθρα του 42 φορές στις σελίδες των Ναυτικών Χρονικών, αποτυπώνοντας πολύ συχνά τη μοναδική του ματιά στη ναυτιλιακή επικαιρότητα. Ήταν από τους πρώτους αρθρογράφους που ασχολήθηκαν με θέματα οικονομικής ναυτιλιακής επιστήμης αλλά και διοίκησης ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Δικαιωματικά θεωρείται ένας από τους πρώτους και σημαντικότερους ναυτιλιακούς οικονομολόγους.
Ενδεικτικά άρθρα του Μανώλη Ηλ. Κουλουκουντή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1939
archive.naftikachronika.gr/issue1945
archive.naftikachronika.gr/issue1951
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ