
Με αφορμή τα 90 χρόνια των Ναυτικών Χρονικών, σας παρουσιάζουμε προσωπικότητες της ναυτιλίας που αρθρογραφούσαν τακτικά στα Ναυτικά Χρονικά.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής (1898-1988) γεννήθηκε στην Κάσο τον Νοέμβριο του 1898, σε μια περίοδο της ελληνικής ναυτιλίας της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν η μετάβαση από το ιστίο στην εποχή του ατμού.
Το 1921, συνεχίζοντας την ενασχόληση της οικογένειάς του με τη ναυτιλία, ιδρύει στο Λονδίνο, με τον φίλο του Μηνά Ρεθύμνη, την εταιρεία Rethymnis & Kulukundis. Η R&K υπήρξε το μεγαλύτερο ναυτιλιακό γραφείο του Λονδίνου στις αρχές του 20ού αιώνα, εκπροσωπώντας μάλιστα Έλληνες εφοπλιστές που δεν κατάγονταν από το ίδιο νησί, αποτελώντας πρωτοπόρο σε μια εποχή που οι περισσότεροι προτιμούσαν να εκπροσωπούνται από ναυτιλιακές εταιρείες συμπατριωτών τους.
Η πρωτοβουλία του να συντονίσει τους ελληνικούς ναυτιλιακούς οίκους στο Λονδίνο είχε εμμέσως ως αποτέλεσμα την ίδρυση, το 1935, του Greek Shipping Co-operation Committee, μιας Επιτροπής που παρέμενε για πολλές δεκαετίες σημαντική για τις δράσεις της.
Το 1940 θα εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη, όπου με την αεικίνητη δραστηριότητά του καθόρισε τη μοίρα του ελληνόκτητου μεταπολεμικού στόλου. Αναλαμβάνοντας πρόεδρος της Επιτροπής των Ελλήνων Εφοπλιστών στη Νέα Υόρκη το 1944, η συμβολή του υπήρξε καθοριστικής σημασίας στις διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με τις ΗΠΑ για τη διάθεση των 100 «πλοίων ελευθερίας» Liberty.
Ο Μανώλης Ηλ. Κουλουκουντής, από το 1935, φιλοξενήθηκε με τα άρθρα του 42 φορές στις σελίδες των Ναυτικών Χρονικών, αποτυπώνοντας πολύ συχνά τη μοναδική του ματιά στη ναυτιλιακή επικαιρότητα. Ήταν από τους πρώτους αρθρογράφους που ασχολήθηκαν με θέματα οικονομικής ναυτιλιακής επιστήμης αλλά και διοίκησης ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Δικαιωματικά θεωρείται ένας από τους πρώτους και σημαντικότερους ναυτιλιακούς οικονομολόγους.
Ενδεικτικά άρθρα του Μανώλη Ηλ. Κουλουκουντή θα βρείτε στους ακόλουθους συνδέσμους:
archive.naftikachronika.gr/issue1939
archive.naftikachronika.gr/issue1945
archive.naftikachronika.gr/issue1951
«Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου».
Διαβάστε περισσότερα ιστορικά θέματα από το Αρχείο των Ναυτικών χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ