
Η ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries στρέφεται προς τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, θέλοντας να ενισχύσει την προσπάθεια για βιομηχανική απανθρακοποίηση και να επιταχύνει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος, το οποίο υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, η Kawasaki σχεδιάζει να μεταφέρει το πρώτο φορτίο υγροποιημένου υδρογόνου από την Αυστραλία στην Ιαπωνία την άνοιξη του 2021, ελπίζοντας πως αυτό το έργο θα σηματοδοτήσει την αυγή μιας νέας εποχής «καθαρής ενέργειας».
Η απόφαση της Kawasaki να στραφεί προς τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου στηρίζεται στο γεγονός ότι αρκετές κυβερνήσεις και εταιρείες έχουν ποντάρει στο «πράσινο» υδρογόνο ως το καύσιμο που θα συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο το φιλόδοξο σχέδιό της να αυξήσει την ετήσια ζήτηση υδρογόνου από 2 εκατ. τόνους που είναι σήμερα σε 3 εκατ. τόνους έως το 2030 και σε 20 εκατ. τόνους έως το 2050.
Η Kawasaki, από τη μεριά της, στοχεύει στη ναυπήγηση 80 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, προκειμένου να εισαγάγει 9 εκατ. τόνους του εν λόγω καυσίμου έως το 2050.
Φωτό: global.kawasaki.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ