
Η αυξημένη παραγωγή παραξυλόλιου της Κίνας θα μειώσει τις εισαγωγές από Νότια Κορέα και Ιαπωνία, ασκώντας πιέσεις στους ναύλους για ενδο-ασιατικά δρομολόγια, αναφέρει με πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry.
To παραξυλόλιο αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο οργανικό χημικό που μεταφέρεται με chemical tankers. Το 2020, το παραξυλόλιο αντιπροσώπευσε το 17,1% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου οργανικών, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry. Ωστόσο, η αύξηση της εγχώριας κινεζικής παραγωγής από το 2018 έχει μειώσει σημαντικά τους όγκους που διακινούνται μέσω θαλάσσης. Μάλιστα, δεδομένου ότι η κινεζική παραγωγή φέτος θα αυξηθεί κατά 9,8 εκατ. τόνους, οι εισαγωγές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 10%, στους 12,5 εκατ. τόνους.
H Drewry σημειώνει στην ανάλυση ότι το 2022 η παραγωγική δυναμικότητα παραξυλόλιου της Κίνας θα αυξηθεί κατά 6 εκατ. τόνους και η αυξητική αυτή τάση θα συνεχιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παρά το γεγονός ότι η κινεζική παραγωγή αυξάνεται, η ασιατική χώρα θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημαντικό εισαγωγέα, καθώς ενισχύεται η παραγωγή καθαρού τερεφθαλικού οξέος. Η Drewry εκτιμά ότι το 2021 οι κινεζικές εισαγωγές παραξυλόλιου από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία θα μειωθούν κατά 30% και 15%, στους 3,6 εκατ. και 1,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές του Μπρουνέι προς την Κίνα από τη μονάδα παραγωγής Hengyi Petrochemical θα παραμείνουν σταθερές, καθώς κατά 70% το εν λόγω εργοστάσιο ανήκει σε κινεζικά χέρια.
Η μείωση των ροών από Νότια Κορέα και Ιαπωνία θα επηρεάσει τους ναύλους των chemical tankers που πραγματοποιούν ενδο-ασιατικά δρομολόγια, καταλήγει η Drewry.
Φωτό: Alexander Schimmeck/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ