
Η αυξημένη παραγωγή παραξυλόλιου της Κίνας θα μειώσει τις εισαγωγές από Νότια Κορέα και Ιαπωνία, ασκώντας πιέσεις στους ναύλους για ενδο-ασιατικά δρομολόγια, αναφέρει με πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry.
To παραξυλόλιο αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο οργανικό χημικό που μεταφέρεται με chemical tankers. Το 2020, το παραξυλόλιο αντιπροσώπευσε το 17,1% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου οργανικών, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry. Ωστόσο, η αύξηση της εγχώριας κινεζικής παραγωγής από το 2018 έχει μειώσει σημαντικά τους όγκους που διακινούνται μέσω θαλάσσης. Μάλιστα, δεδομένου ότι η κινεζική παραγωγή φέτος θα αυξηθεί κατά 9,8 εκατ. τόνους, οι εισαγωγές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 10%, στους 12,5 εκατ. τόνους.
H Drewry σημειώνει στην ανάλυση ότι το 2022 η παραγωγική δυναμικότητα παραξυλόλιου της Κίνας θα αυξηθεί κατά 6 εκατ. τόνους και η αυξητική αυτή τάση θα συνεχιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παρά το γεγονός ότι η κινεζική παραγωγή αυξάνεται, η ασιατική χώρα θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημαντικό εισαγωγέα, καθώς ενισχύεται η παραγωγή καθαρού τερεφθαλικού οξέος. Η Drewry εκτιμά ότι το 2021 οι κινεζικές εισαγωγές παραξυλόλιου από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία θα μειωθούν κατά 30% και 15%, στους 3,6 εκατ. και 1,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές του Μπρουνέι προς την Κίνα από τη μονάδα παραγωγής Hengyi Petrochemical θα παραμείνουν σταθερές, καθώς κατά 70% το εν λόγω εργοστάσιο ανήκει σε κινεζικά χέρια.
Η μείωση των ροών από Νότια Κορέα και Ιαπωνία θα επηρεάσει τους ναύλους των chemical tankers που πραγματοποιούν ενδο-ασιατικά δρομολόγια, καταλήγει η Drewry.
Φωτό: Alexander Schimmeck/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα κρουαζιερόπλοια του κόσμου, το «Norwegian Viva», κατέπλευσε στις 17 Ιουνίου στο λιμάνι του Βόλου και έδεσε στις…
Η Ρωσία θα παραμείνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής σιταριού στον κόσμο κατά την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά, σύμφωνα στοιχεία του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ