
Η αυξημένη παραγωγή παραξυλόλιου της Κίνας θα μειώσει τις εισαγωγές από Νότια Κορέα και Ιαπωνία, ασκώντας πιέσεις στους ναύλους για ενδο-ασιατικά δρομολόγια, αναφέρει με πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry.
To παραξυλόλιο αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο οργανικό χημικό που μεταφέρεται με chemical tankers. Το 2020, το παραξυλόλιο αντιπροσώπευσε το 17,1% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου οργανικών, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry. Ωστόσο, η αύξηση της εγχώριας κινεζικής παραγωγής από το 2018 έχει μειώσει σημαντικά τους όγκους που διακινούνται μέσω θαλάσσης. Μάλιστα, δεδομένου ότι η κινεζική παραγωγή φέτος θα αυξηθεί κατά 9,8 εκατ. τόνους, οι εισαγωγές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 10%, στους 12,5 εκατ. τόνους.
H Drewry σημειώνει στην ανάλυση ότι το 2022 η παραγωγική δυναμικότητα παραξυλόλιου της Κίνας θα αυξηθεί κατά 6 εκατ. τόνους και η αυξητική αυτή τάση θα συνεχιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παρά το γεγονός ότι η κινεζική παραγωγή αυξάνεται, η ασιατική χώρα θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημαντικό εισαγωγέα, καθώς ενισχύεται η παραγωγή καθαρού τερεφθαλικού οξέος. Η Drewry εκτιμά ότι το 2021 οι κινεζικές εισαγωγές παραξυλόλιου από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία θα μειωθούν κατά 30% και 15%, στους 3,6 εκατ. και 1,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές του Μπρουνέι προς την Κίνα από τη μονάδα παραγωγής Hengyi Petrochemical θα παραμείνουν σταθερές, καθώς κατά 70% το εν λόγω εργοστάσιο ανήκει σε κινεζικά χέρια.
Η μείωση των ροών από Νότια Κορέα και Ιαπωνία θα επηρεάσει τους ναύλους των chemical tankers που πραγματοποιούν ενδο-ασιατικά δρομολόγια, καταλήγει η Drewry.
Φωτό: Alexander Schimmeck/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις στο πεδίο της ενέργειας προχωρά η Μόσχα, η οποία φαίνεται να «πατά φρένο» στις εξαγωγές πετρελαίου. Συγκεκριμένα, η Ρωσία σχεδιάζει…
Σημαντικές προσδοκίες για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες δημιουργούν οι εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδας, τόσο στις 4 νέες υπό διερεύνηση περιοχές νότια της Κρήτης και της…
Η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχει επηρεάσει, μεταξύ άλλων, και το θαλάσσιο εμπόριο των ΗΠΑ και ιδιαίτερα τις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με τη…
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ