
Η αυξημένη παραγωγή παραξυλόλιου της Κίνας θα μειώσει τις εισαγωγές από Νότια Κορέα και Ιαπωνία, ασκώντας πιέσεις στους ναύλους για ενδο-ασιατικά δρομολόγια, αναφέρει με πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry.
To παραξυλόλιο αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο οργανικό χημικό που μεταφέρεται με chemical tankers. Το 2020, το παραξυλόλιο αντιπροσώπευσε το 17,1% του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου οργανικών, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry. Ωστόσο, η αύξηση της εγχώριας κινεζικής παραγωγής από το 2018 έχει μειώσει σημαντικά τους όγκους που διακινούνται μέσω θαλάσσης. Μάλιστα, δεδομένου ότι η κινεζική παραγωγή φέτος θα αυξηθεί κατά 9,8 εκατ. τόνους, οι εισαγωγές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εισαγωγέα του κόσμου εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 10%, στους 12,5 εκατ. τόνους.
H Drewry σημειώνει στην ανάλυση ότι το 2022 η παραγωγική δυναμικότητα παραξυλόλιου της Κίνας θα αυξηθεί κατά 6 εκατ. τόνους και η αυξητική αυτή τάση θα συνεχιστεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Παρά το γεγονός ότι η κινεζική παραγωγή αυξάνεται, η ασιατική χώρα θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημαντικό εισαγωγέα, καθώς ενισχύεται η παραγωγή καθαρού τερεφθαλικού οξέος. Η Drewry εκτιμά ότι το 2021 οι κινεζικές εισαγωγές παραξυλόλιου από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία θα μειωθούν κατά 30% και 15%, στους 3,6 εκατ. και 1,5 εκατ. τόνους αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές του Μπρουνέι προς την Κίνα από τη μονάδα παραγωγής Hengyi Petrochemical θα παραμείνουν σταθερές, καθώς κατά 70% το εν λόγω εργοστάσιο ανήκει σε κινεζικά χέρια.
Η μείωση των ροών από Νότια Κορέα και Ιαπωνία θα επηρεάσει τους ναύλους των chemical tankers που πραγματοποιούν ενδο-ασιατικά δρομολόγια, καταλήγει η Drewry.
Φωτό: Alexander Schimmeck/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ