
Η Stena Line σχεδιάζει την έναρξη της λειτουργίας δύο πορθμείων μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα για το δρομολόγιο Gothenburg-Frederikshavn στη Δανία το αργότερο έως το 2030. Το παραπάνω ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας, Niclas Mårtensson, σε συνέντευξη Τύπου στις 4 Φεβρουαρίου αναφορικά με το project «Tranzero Initiative».
Σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η μετάβαση των μεταφορών σε καύσιμα απαλλαγμένα από τον άνθρακα, η Stena Line, ο Όμιλος Volvo, η Scania και το λιμάνι Gothenburg ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εν λόγω πρωτοβουλία, που στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Σκανδιναβίας.
Ο επικεφαλής της Stena Line ανέφερε ότι έως το 2025 η εταιρεία θα παραγγείλει το πρώτο πορθμείο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, εξέλιξη η οποία αποτελεί και ένα σημαντικό βήμα για μια «fossil free» ναυτιλία.
To «Stena Elektra» θα αποτελέσει το πρώτο στον κόσμο RoPax τέτοιου μεγέθους απαλλαγμένο από τον άνθρακα. Θα διαθέτει μήκος 200 μ. Το πλοίο θα μπορεί να κινείται με τη χρήση μπαταριών ισχύος 60-70 MWh για 50 ναυτικά μίλια, όση δηλαδή είναι η απόσταση μεταξύ Gothenburg και Frederikshavn. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία προσβλέπει στο να συνδυάζει την ηλεκτρική ενέργεια με άλλα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, όπως οι κυψέλες καυσίμων, το υδρογόνο, η βιομεθανόλη.
Ο κ. Mårtensson πρόσθεσε στο πλαίσιο αυτό ότι ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας έχει μόλις ξεκινήσει και σημείωσε ότι είναι απαραίτητη η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών φόρτισης πλοίων σε λιμάνια και τερματικούς με τον ίδιο ρυθμό που σχεδιάζονται ηλεκτρικά πλοία.
Φωτό: www.stenaline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ