
Η Stena Line σχεδιάζει την έναρξη της λειτουργίας δύο πορθμείων μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα για το δρομολόγιο Gothenburg-Frederikshavn στη Δανία το αργότερο έως το 2030. Το παραπάνω ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας, Niclas Mårtensson, σε συνέντευξη Τύπου στις 4 Φεβρουαρίου αναφορικά με το project «Tranzero Initiative».
Σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η μετάβαση των μεταφορών σε καύσιμα απαλλαγμένα από τον άνθρακα, η Stena Line, ο Όμιλος Volvo, η Scania και το λιμάνι Gothenburg ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εν λόγω πρωτοβουλία, που στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Σκανδιναβίας.
Ο επικεφαλής της Stena Line ανέφερε ότι έως το 2025 η εταιρεία θα παραγγείλει το πρώτο πορθμείο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, εξέλιξη η οποία αποτελεί και ένα σημαντικό βήμα για μια «fossil free» ναυτιλία.
To «Stena Elektra» θα αποτελέσει το πρώτο στον κόσμο RoPax τέτοιου μεγέθους απαλλαγμένο από τον άνθρακα. Θα διαθέτει μήκος 200 μ. Το πλοίο θα μπορεί να κινείται με τη χρήση μπαταριών ισχύος 60-70 MWh για 50 ναυτικά μίλια, όση δηλαδή είναι η απόσταση μεταξύ Gothenburg και Frederikshavn. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία προσβλέπει στο να συνδυάζει την ηλεκτρική ενέργεια με άλλα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, όπως οι κυψέλες καυσίμων, το υδρογόνο, η βιομεθανόλη.
Ο κ. Mårtensson πρόσθεσε στο πλαίσιο αυτό ότι ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας έχει μόλις ξεκινήσει και σημείωσε ότι είναι απαραίτητη η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών φόρτισης πλοίων σε λιμάνια και τερματικούς με τον ίδιο ρυθμό που σχεδιάζονται ηλεκτρικά πλοία.
Φωτό: www.stenaline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ