
															
															Η Stena Line σχεδιάζει την έναρξη της λειτουργίας δύο πορθμείων μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα για το δρομολόγιο Gothenburg-Frederikshavn στη Δανία το αργότερο έως το 2030. Το παραπάνω ανακοίνωσε ο CEO της εταιρείας, Niclas Mårtensson, σε συνέντευξη Τύπου στις 4 Φεβρουαρίου αναφορικά με το project «Tranzero Initiative».
Σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η μετάβαση των μεταφορών σε καύσιμα απαλλαγμένα από τον άνθρακα, η Stena Line, ο Όμιλος Volvo, η Scania και το λιμάνι Gothenburg ενώνουν τις δυνάμεις τους για την εν λόγω πρωτοβουλία, που στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Σκανδιναβίας.
Ο επικεφαλής της Stena Line ανέφερε ότι έως το 2025 η εταιρεία θα παραγγείλει το πρώτο πορθμείο μηδενικών εκπομπών άνθρακα, εξέλιξη η οποία αποτελεί και ένα σημαντικό βήμα για μια «fossil free» ναυτιλία.
To «Stena Elektra» θα αποτελέσει το πρώτο στον κόσμο RoPax τέτοιου μεγέθους απαλλαγμένο από τον άνθρακα. Θα διαθέτει μήκος 200 μ. Το πλοίο θα μπορεί να κινείται με τη χρήση μπαταριών ισχύος 60-70 MWh για 50 ναυτικά μίλια, όση δηλαδή είναι η απόσταση μεταξύ Gothenburg και Frederikshavn. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση, η εταιρεία προσβλέπει στο να συνδυάζει την ηλεκτρική ενέργεια με άλλα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, όπως οι κυψέλες καυσίμων, το υδρογόνο, η βιομεθανόλη.
Ο κ. Mårtensson πρόσθεσε στο πλαίσιο αυτό ότι ο εξηλεκτρισμός της ναυτιλίας έχει μόλις ξεκινήσει και σημείωσε ότι είναι απαραίτητη η ανάγκη ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών φόρτισης πλοίων σε λιμάνια και τερματικούς με τον ίδιο ρυθμό που σχεδιάζονται ηλεκτρικά πλοία.
Φωτό: www.stenaline.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ