
To 2020 αποτέλεσε μια χρονιά-ορόσημο για την ανθρωπότητα, δεδομένου ότι έλαβαν χώρα πολλές πρωτόγνωρες συνθήκες, ως απόρροια της πανδημίας. Ανεπηρέαστο δεν θα μπορούσε να μείνει, φυσικά, ούτε το θαλάσσιο εμπόριο και κατ’ επέκταση η εμπορική ναυτιλία. H γιγάντωση και η ένωση δυνάμεων αποτέλεσε προτεραιότητα για τις διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων και το 2020.
Ποιες είναι όμως οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων που πρωταγωνιστούν και αποτελούν αντικείμενο περαιτέρω ανάλυσης; Τα Ναυτικά Χρονικά και η VesselsValue συνεχίζουν και το 2021 τη συνεργασία τους. Πιο συγκεκριμένα, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν για τους αναγνώστες τους ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα από τη βάση δεδομένων της Vessels Value αναφορικά με τις κορυφαίες ανά τον κόσμο εταιρείες διαχείρισης bulkers, tankers και containerships με βάση την αξία των στόλων τους. Τη σχετική έρευνα μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021, σελ. 114-118. Παρακάτω παρατίθενται τα στοιχεία για τις εταιρείες διαχείρισης bulkers.
Bulkers
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, υπεροπλία παρουσιάζουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες διαχείρισης bulkers. Αναλυτικότερα, στις δύο πρώτες θέσεις, με βάση την αξία των στόλων διαχείρισής τους, βρίσκονται οι COSCO Shipping Bulk,με αξία στόλου στα $5,09 δισ., και η China Development Bank, με την αξία του στόλου των bulkers που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $2,6 δισ.
H γερμανικών συμφερόντων Oldendorff Carriersβρίσκεται στην τρίτη θέση (αξία διαχειριζόμενου στόλου στα $2,12 δισ.) και στην τέταρτη θέση η ιαπωνική Nissen Kaiun (αξία στόλου $1,93 δισ.). Την πεντάδα των κορυφαίων με βάση την αξία του υπό διαχείριση στόλου εταιρειών bulkers κλείνει η νορβηγικών συμφερόντων Golden Ocean Group,με αξία στόλου στα $1,86 δισ. Αξίζει βέβαια να τονιστεί ότι οι διαφορές στις αξίες των στόλων είναι μικρές για τις εταιρείες που φιγουράρουν μεταξύ 5ης-6ης θέσης και 12ης θέσης και ενδέχεται να διαφοροποιούνται απλώς με μία αγοραπωλησία πλοίου, καθώς τα εν λόγω στοιχεία της VesselsValue εξήχθησαν στις αρχές Ιανουαρίου. Το ίδιο επίσης ισχύει για τις πιο κάτω θέσεις.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην ελληνικών συμφερόντων και διοίκησης StarΒulkCarriers, της οποίας ο στόλος ανέρχεται σε $1,34 δισ. Η παρουσία της Star Bulk Carriers στην κορυφαία 20άδα αντανακλά την τεχνογνωσία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη διαχείριση πλοίων του εν λόγω κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ