
To 2020 αποτέλεσε μια χρονιά-ορόσημο για την ανθρωπότητα, δεδομένου ότι έλαβαν χώρα πολλές πρωτόγνωρες συνθήκες, ως απόρροια της πανδημίας. Ανεπηρέαστο δεν θα μπορούσε να μείνει, φυσικά, ούτε το θαλάσσιο εμπόριο και κατ’ επέκταση η εμπορική ναυτιλία. H γιγάντωση και η ένωση δυνάμεων αποτέλεσε προτεραιότητα για τις διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων και το 2020.
Ποιες είναι όμως οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων που πρωταγωνιστούν και αποτελούν αντικείμενο περαιτέρω ανάλυσης; Τα Ναυτικά Χρονικά και η VesselsValue συνεχίζουν και το 2021 τη συνεργασία τους. Πιο συγκεκριμένα, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν για τους αναγνώστες τους ορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα από τη βάση δεδομένων της Vessels Value αναφορικά με τις κορυφαίες ανά τον κόσμο εταιρείες διαχείρισης bulkers, tankers και containerships με βάση την αξία των στόλων τους. Τη σχετική έρευνα μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2021, σελ. 114-118. Παρακάτω παρατίθενται τα στοιχεία για τις εταιρείες διαχείρισης bulkers.
Bulkers
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, υπεροπλία παρουσιάζουν οι κινεζικών συμφερόντων εταιρείες διαχείρισης bulkers. Αναλυτικότερα, στις δύο πρώτες θέσεις, με βάση την αξία των στόλων διαχείρισής τους, βρίσκονται οι COSCO Shipping Bulk,με αξία στόλου στα $5,09 δισ., και η China Development Bank, με την αξία του στόλου των bulkers που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $2,6 δισ.
H γερμανικών συμφερόντων Oldendorff Carriersβρίσκεται στην τρίτη θέση (αξία διαχειριζόμενου στόλου στα $2,12 δισ.) και στην τέταρτη θέση η ιαπωνική Nissen Kaiun (αξία στόλου $1,93 δισ.). Την πεντάδα των κορυφαίων με βάση την αξία του υπό διαχείριση στόλου εταιρειών bulkers κλείνει η νορβηγικών συμφερόντων Golden Ocean Group,με αξία στόλου στα $1,86 δισ. Αξίζει βέβαια να τονιστεί ότι οι διαφορές στις αξίες των στόλων είναι μικρές για τις εταιρείες που φιγουράρουν μεταξύ 5ης-6ης θέσης και 12ης θέσης και ενδέχεται να διαφοροποιούνται απλώς με μία αγοραπωλησία πλοίου, καθώς τα εν λόγω στοιχεία της VesselsValue εξήχθησαν στις αρχές Ιανουαρίου. Το ίδιο επίσης ισχύει για τις πιο κάτω θέσεις.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στην ελληνικών συμφερόντων και διοίκησης StarΒulkCarriers, της οποίας ο στόλος ανέρχεται σε $1,34 δισ. Η παρουσία της Star Bulk Carriers στην κορυφαία 20άδα αντανακλά την τεχνογνωσία της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη διαχείριση πλοίων του εν λόγω κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ