
Σε μια προσπάθεια να τονώσει την εθνική οικονομία, ο πρόεδρος της Νιγηρίας, Muhammadu Buhari, ανακοίνωσε την επιθυμία του για άμεση ολοκλήρωση των έργων στη σιδηροδρομική γραμμή Itakpe-Ajaokuta-Warri, μήκους 26 χλμ., η οποία θα επιτρέψει την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην αφρικανική χώρα. Το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και 30 έτη, προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές στις νότιες επαρχίες, όπου βρίσκονται τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Ο Νιγηριανός πρόεδρος, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, έδωσε μάλιστα «εντολή» στο Υπουργείο Μεταφορών να ολοκληρώσει έργα υποδομών με τα οποία θα συνδέονται όλα τα σημαντικά εμπορικά λιμάνια της Νιγηρίας ‒συμπεριλαμβανομένων των λιμένων Apapa, Tin Can, Warri, Onne και Calabar‒ μεταξύ τους αλλά και με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ωστόσο, πράκτορες στα κεντρικά λιμάνια του νότου δηλώνουν σε ανακοινώσεις και συνεντεύξεις τους ότι τα αυξανόμενα φαινόμενα ανομίας και οικονομικών εγκλημάτων σε ολόκληρη τη χώρα επηρεάζουν άμεσα την εύρυθμη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας της Νιγηρίας.
Τα συχνότερα σε αριθμό καταγραφής εγκλήματα στις λιμενικές ζώνες είναι η κλοπή, οι φθορές ξένης περιουσίας και οι κλοπές χρήσης. Ιδιαίτερα διαδεδομένη είναι η αφαίρεση εξαρτημάτων από οχήματα που μεταφέρονται με Ro-Ro ή και ΙΧ, όπως καθρέφτες, προβολείς και κιβώτια ταχυτήτων, που μεταπωλούνται ως ανταλλακτικά. Οι κλοπές λαμβάνουν χώρα παρά την παρουσία φρουρών ασφαλείας, από ανεξέλεγκτες συμμορίες.
Άλλα ζητήματα που δυσκολεύουν την ασφάλεια των λιμένων είναι οι πλημμελείς έλεγχοι ασφαλείας και επιθεώρησης στους τερματικούς σταθμούς από τις νιγηριανές δυνάμεις ασφαλείας. Επιπλέον, είναι πολυάριθμες οι καταγγελίες για βαθιά διαφθορά σε όλες τις βαθμίδες εποπτείας, επιθεωρήσεων αλλά και διοίκησης, όπου διοικητικό προσωπικό ή αξιωματούχοι «απαιτούν» δωροδοκίες, ειδικά στο Apapa Complex στο Λάγος, τον μεγαλύτερο λιμενικό τερματικό σταθμό στη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ