
Τρομακτικές ζημίες ύψους 20,1 δισ. δολαρίων, ή 4,70 δολάρια ανά μετοχή, ανακοίνωσε η ExxonMobil για το τέταρτο τρίμηνο του 2020, ενώ στο σύνολο του έτους οι συνολικές ζημιές ανήλθαν σε περισσότερα από 22 δισ. δολάρια. Οι δαπάνες κεφαλαίου και εξόρυξης του τέταρτου τριμήνου ήταν 4,8 δισ. δολάρια, αυξάνοντας τις δαπάνες για ολόκληρο το έτος σε 21,4 δισ. δολάρια, 9,8 δισ. δολάρια χαμηλότερα σε σχέση με το 2019.
Οι μεγάλες απώλειες το Q4 προήλθαν κυρίως από απομειώσεις σε μετρητά. Ο πετρελαϊκός κολοσσός αναφέρει ότι υπερέβη τους στόχους μείωσης του κόστους, με κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 21 δισ. δολαρίων για το σύνολο του 2020.
Ωστόσο, η Exxon ανέφερε ότι ανταποκρίνεται στους στόχους μείωσης εκπομπών μεθανίου του 2020 (15%) έναντι του 2016 και ανακοίνωσε σχέδια μείωσης εκπομπών έως το 2025, ώστε να είναι συνεπής με τη Συμφωνία του Παρισιού.
Η παραγωγή πετρελαίου κατά το τέταρτο τρίμηνο ανήλθε σε 3,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, στα ίδια επίπεδα με το τρίτο τρίμηνο του 2020. Εξαιρουμένων των επιπτώσεων των δικαιωμάτων και των εκποιήσεων, η παραγωγή υγρών αυξήθηκε κατά 5%, ενώ ο όγκος φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 2%.
«Ο τελευταίος χρόνος παρουσίασε τις πιο δύσκολες συνθήκες της αγοράς που έχει βιώσει ποτέ η ExxonMobil», δήλωσε ο Darren W. Woods, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος. «Ενώ οι επιπτώσεις της πανδημίας επηρέασαν σημαντικά τα αποτελέσματά μας για το 2020, οι στρατηγικές πρωτοβουλίες και οι αναδιοργανώσεις μας, που είχαν εκτελεστεί στο παρελθόν, μας έδωσαν τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε αποφασιστικά στη μόνιμη βελτίωση της δομής του κόστους, να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα στις επιχειρήσεις μας και να αναδείξουμε μια ισχυρότερη εταιρεία. Αυτές οι βελτιώσεις αναμένεται να προσφέρουν εξοικονόμηση διαρθρωτικών εξόδων 6 δισ. δολαρίων ετησίως έως το 2023 σε σχέση με το 2019».
Φωτό: Etienne Lautent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ