
Τα τελευταία χρόνια η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αρχίσει να αναγνωρίζει τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα. Ωστόσο παρά την υιοθέτηση πρωτοβουλιών, διαδικασιών και κανονισμών, αποτελέσματα συμβατικών ελέγχων τα οποία αναλύθηκαν από την Prevention at Sea και το Centre of Excellence in Risk and Decision Sciences του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (CERIDES) καταδεικνύουν ότι δεν εντοπίζονται έγκαιρα τα σήματα προειδοποίησης για μη ασφαλείς πρακτικές.
Σύμφωνα με καταγραφές, άνω του 70% των ατυχημάτων που επηρεάζουν την ασφάλεια στη θάλασσα οφείλονται σε λανθασμένη κρίση, έλλειψη χρήσης κοινής λογικής και κριτικής σκέψης, εσφαλμένη επικοινωνία και έλλειψη γνώσεων σχετικά με τη ναυτιλία.
Καθώς η βιομηχανία αναπτύσσεται, τα εμπλεκόμενα μέρη αναγνωρίζουν την ανάγκη να επικεντρωθούν ξανά στο ανθρώπινο στοιχείο και να αυξήσουν την προληπτική δράση για την καλλιέργεια ασφαλούς επιχειρηματικής κουλτούρας. Συνεπώς μεγαλύτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε μια προληπτική δράση για την αύξηση της ασφάλειας.
Με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό μη αποτελεσματικών επιχειρησιακών πρακτικών πριν αυτές οδηγήσουν σε σημαντικά ατυχήματα, το Human ELement Maritime Enhancement Tool που ανέπτυξε η Prevention at Sea αποτελεί μια απλή, πρακτική και αποδοτική μεθοδολογία για την αξιολόγηση κινδύνου.
Την Πέμπτη 28 Iανουαρίου η Prevention at Sea θα φιλοξενήσει το webinar ‘H.EL.M.E.T. – Human ELement Maritime Enhancement Tool’ στο οποίο θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της INTERCARGO, της Maran Dry Management και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Θα αναλυθούν προσεγγίσεις ασφάλειας στη ναυτιλία και θα συζητηθεί εκτενώς ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα στη βιομηχανία. Θα παρουσιαστεί τέλος η πρόοδος αλλά και τα σχέδια για το εργαλείο H.EL.M.E.T. για το 2021.
Για να παρακολουθήσετε το webinar μπορείτε να εγγραφείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ