
Τα τελευταία χρόνια η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει αρχίσει να αναγνωρίζει τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα. Ωστόσο παρά την υιοθέτηση πρωτοβουλιών, διαδικασιών και κανονισμών, αποτελέσματα συμβατικών ελέγχων τα οποία αναλύθηκαν από την Prevention at Sea και το Centre of Excellence in Risk and Decision Sciences του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (CERIDES) καταδεικνύουν ότι δεν εντοπίζονται έγκαιρα τα σήματα προειδοποίησης για μη ασφαλείς πρακτικές.
Σύμφωνα με καταγραφές, άνω του 70% των ατυχημάτων που επηρεάζουν την ασφάλεια στη θάλασσα οφείλονται σε λανθασμένη κρίση, έλλειψη χρήσης κοινής λογικής και κριτικής σκέψης, εσφαλμένη επικοινωνία και έλλειψη γνώσεων σχετικά με τη ναυτιλία.
Καθώς η βιομηχανία αναπτύσσεται, τα εμπλεκόμενα μέρη αναγνωρίζουν την ανάγκη να επικεντρωθούν ξανά στο ανθρώπινο στοιχείο και να αυξήσουν την προληπτική δράση για την καλλιέργεια ασφαλούς επιχειρηματικής κουλτούρας. Συνεπώς μεγαλύτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε μια προληπτική δράση για την αύξηση της ασφάλειας.
Με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό μη αποτελεσματικών επιχειρησιακών πρακτικών πριν αυτές οδηγήσουν σε σημαντικά ατυχήματα, το Human ELement Maritime Enhancement Tool που ανέπτυξε η Prevention at Sea αποτελεί μια απλή, πρακτική και αποδοτική μεθοδολογία για την αξιολόγηση κινδύνου.
Την Πέμπτη 28 Iανουαρίου η Prevention at Sea θα φιλοξενήσει το webinar ‘H.EL.M.E.T. – Human ELement Maritime Enhancement Tool’ στο οποίο θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της INTERCARGO, της Maran Dry Management και του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Θα αναλυθούν προσεγγίσεις ασφάλειας στη ναυτιλία και θα συζητηθεί εκτενώς ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα στη βιομηχανία. Θα παρουσιαστεί τέλος η πρόοδος αλλά και τα σχέδια για το εργαλείο H.EL.M.E.T. για το 2021.
Για να παρακολουθήσετε το webinar μπορείτε να εγγραφείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ