
Το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Υδάτινων Οδών της Ινδίας (MoPSW), στο πλαίσιο του κυβερνητικού προγράμματος Sagarmala, προωθεί πλέον ενεργά την παράκτια ναυτιλία και την ακτοπλοϊκή σύνδεση της χώρας. Το αρμόδιο υπουργείο στο Δελχί, σε ανακοίνωσή του, υπογραμμίζει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν πλέον καταγράψει έναν σημαντικό αριθμό εγχώριων λιμένων, μεταξύ των οποίων και όλους τους κεντρικούς λιμένες της Βομβάης, του Κότσι και της Γκόα, οι οποίοι θα μπορούσαν να συνδεθούν με τακτικές ακτοπλοϊκές γραμμές και συνδέσεις εσωτερικής-παραποτάμιας ναυσιπλοΐας.
Οι γραμμές που εξετάζει να επιχορηγήσει η κυβέρνηση συμπεριλαμβάνουν και τέσσερις διεθνείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις, που θα συνδέσουν λιμένες της Ινδίας με το Chattogram στο Μπανγκλαντές, τη Βικτόρια στις Σεϋχέλλες, την Toamasina στη Μαδαγασκάρη και την Jaffna στη Σρι Λάνκα.
Το υπουργείο σκοπεύει να υποστηρίξει την τακτική σύνδεση πολλών λιμένων, ειδικά στη νότια χερσόνησο της Ινδίας, με Ro-Ro, Ro-Pax και μικρής χωρητικότητας επιβατηγά πλοία, τα οποία θα εκτελούν τακτικές συνδέσεις όλο τον χρόνο. Οι νέες συνδέσεις θα υποστηριχτούν με τις απαιτούμενες άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις, προκειμένου οι γραμμές αυτές να είναι όχι μόνο προς όφελος των αναγκών των τοπικών κοινοτήτων αλλά και βιώσιμες σε βάθος χρόνου.
Η ινδική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο επιθυμούν να μειώσουν δραστικά την αυξανόμενη κίνηση στις χαοτικές οδικές αρτηρίες της ινδικής χερσονήσου, αλλά και να επιτρέψουν τη βελτίωση των απρόσκοπτων, οικονομικότερων, ασφαλέστερων και σταθερών εμπορικών και επιβατηγών συνδέσεων μεταξύ των παράλιων περιφερειών της χώρας. Το υπουργείο έχει ήδη προσκαλέσει εκπροσώπους των τοπικών παραγωγικών τάξεων αλλά και της ναυτιλίας, ώστε να εντοπιστούν αλλά και να υποστηριχτούν οι πιθανές γραμμές που θα μειώσουν όχι μόνο την κίνηση στις εθνικές οδούς της χώρας αλλά και θα μειώσουν τη διάρκεια του ταξιδιού, σημαντική συνιστώσα για την ασφαλή και άμεση μεταφορά ευπαθών προϊόντων.
Η κυβέρνηση επιθυμεί διακαώς να υποστηρίξει το ναυτιλιακό cluster της χώρας, αλλά και να εκσυγχρονίσει τις λιμενικές υποδομές και τον ακτοπλοϊκό στόλο της, προκειμένου να ανταγωνιστεί σε δεύτερη φάση, πριν να είναι αργά, την ακμάζουσα ναυτιλιακή βιομηχανία γειτονικών κρατών στη Νοτιοανατολική Ασία και στην Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ