
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας, η συνολική θαλάσσια διακίνηση στον λιμένα κατά το 2020 ανήλθε σε 231 εκατ. τόνους φορτίου, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,1% σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, χάρη στην ιδιαίτερα θετική πορεία που κατέγραψε ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων, στον οποίο το λιμάνι σημείωσε ρεκόρ διακίνησης, κατέστη εφικτό να περιοριστεί η μείωση επί του συνόλου των διακινηθέντων φορτίων.
Πιο συγκεκριμένα, στα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα διακινήθηκαν για πρώτη φορά πάνω από 12 εκατ. TEUs, καταγράφοντας αύξηση 1,3% σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, σε σύγκριση με τα περισσότερα από τα λιμάνια που βρίσκονται στον άξονα μεταξύ Αμβούργου και Χάβρης, το λιμάνι της Αμβέρσας κατάφερε να αντεπεξέλθει επιτυχώς στις προκλήσεις που επιφύλασσε το 2020, μια χρονιά κατά την οποία κυριάρχησαν η έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού αλλά και οι εμπορικές εντάσεις.
Οι κλάδοι των breakbulk και Ro-Ro χτυπήθηκαν ισχυρά από την πανδημία, σημειώνοντας πτώση στα διακινηθέντα φορτία της τάξεως του 16,3% και 9,4% αντίστοιχα. Η διακίνηση χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε επίσης πτώση 17%, ενώ και τα υγρά φορτία κατέγραψαν πτώση 4,2% σε σύγκριση με το 2019. Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 60%, λόγω των μειωμένων δραστηριοτήτων διύλισης. Αντίθετα, η διακίνηση των παραγώγων πετρελαίου, παρά την αρχική μείωση της ζήτησης λόγω της πανδημίας και της απότομης πτώσης της τιμής του πετρελαίου, ανέκαμψε και κατέγραψε αύξηση 3,4%. Τέλος, και η διακίνηση χημικών επλήγη από την πτώση της ζήτησης, καταγράφοντας πτώση 8,9%.
Συνολικά, το 2020, 13.655 ποντοπόρα πλοία έδεσαν στο λιμάνι της Αμβέρσας, αριθμός κατά 5,1% μειωμένος σε σύγκριση με το 2019, ενώ η συνολική χωρητικότητα αυτών των πλοίων ανήλθε σε 394 εκατ. GT, μειωμένη κατά 5,2%.
Ωστόσο, παρά τις κρίσεις και τις δύσκολες στιγμές που επιφύλαξε το 2020, το λιμάνι της Αμβέρσας επέδειξε την ανθεκτικότητά του, σημειώνοντας πρόοδο όσον αφορά την πράσινη ενέργεια, την ψηφιοποίηση και την κινητικότητα μέσω διαφόρων πρωτοποριακών έργων, τα οποία θέτουν τις βάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ