
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται η πετρελαιοβιομηχανία της Νότιας Αφρικής, καθώς, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία στον κλάδο της ενέργειας Citac αλλά και δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, πολλά διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα επαναενεργοποιηθούν το 2022.
Η Citac αναφέρει ότι διυλιστήρια της Glencore Plc και της Petroliam Nasional Bhd, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 43% της διυλιστικής δυναμικότητας της Νότιας Αφρικής, δεν αναμένεται εντός του 2021 να εισέλθουν στην παραγωγή πετρελαίου.
Πιο συγκεκριμένα, διυλιστήριο της Astron Energy Ltd., θυγατρικής της Glencore, δεν έχει επανεκκινήσει τη λειτουργία του από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ξέσπασε σε αυτό πυρκαγιά, με αποτέλεσμα άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Το εν λόγω διυλιστήριο βρίσκεται στο Cape Town και έχει παραγωγική ικανότητας 100.000 βαρελιών πετρελαίου/ημέρα. Παράλληλα διυλιστήριο της Engen Holdings Ltd. (θυγατρική της Petronas) στο Durban επίσης έχει σταματήσει την παραγωγή του μετά από πυρκαγιά τον περασμένο Δεκέμβριο.
Ως εκ τούτου, η Νότια Αφρική μοιραία θα βασιστεί στις εισαγωγές πετρελαιοειδών, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος παραγωγική ικανότητα 500.000 βαρελιών/ημέρα να χαθεί. Οι πυρκαγιές σε εγκαταστάσεις της Astron Energy και της Engen Holdings ήρθαν να προσθέσουν επιπλέον πιέσεις σε μια βιομηχανία που ήδη πληττόταν από την πανδημία. Το διυλιστήριο της Engen, μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, θα επανέλθει το 2023 και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως τερματικός αποθήκευσης καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Αύξηση 0,9% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Φεβρουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,1%…
Η πολιτεία της Καλιφόρνια αποτελεί επισήμως την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, καθώς το 2024 ξεπέρασε την Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΝΤ και…
Σημαντική πρόοδο στις θαλάσσιες μεταφορές ανακοίνωσε πρόσφατα η Terntak με το νέο δεξαμενόπλοιο «Tern Vik». Πρόκειται για το πρώτο πλοίο της σειράς Hybrid Solution…
Αντίθετα πρόσημα καταγράφονται για τις διελεύσεις των bulk carriers από τις δύο σημαντικότερες θαλάσσιες αρτηρίες του παγκόσμιου εμπορίου, τη Διώρυγα του Παναμά και τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ