
Σε κοινή επιστολή τους προς τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ευρωπαϊκή Ένωση Εμπορευματικών Διαμεταφορών (CLECAT) και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Φορτωτών (ESC) ενημερώνουν την Επιτροπή σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές των εταιρειών τακτικών γραμμών οι οποίες, κατά τους ισχυρισμούς τους, δημιουργούν στρεβλώσεις στις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσαν, οι πρακτικές αυτές σχετίζονται με την παραβίαση των υπαρχουσών συμβάσεων, την επιβολή παράλογων όρων και πρόσθετων χρεώσεων αναφορικά με την αποδοχή κρατήσεων και τον μονομερή καθορισμό των ναύλων σε πολύ υψηλότερες τιμές από αυτές που είχαν συμφωνηθεί στις συμβάσεις.
Παράλληλα, η διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων από τις ακυρώσεις δρομολογίων και εξυπηρέτησης συγκεκριμένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (blank sailings ‒ που αγγίζει το 30% σε ορισμένους εμπορικούς δρόμους), σε συνδυασμό με την έλλειψη αξιοπιστίας (με μόνο το 50% των πλοίων να φτάνουν στην ώρα τους τον τελευταίο χρόνο) από μέρους των εταιρειών τακτικών γραμμών, έχουν οδηγήσει στην τρέχουσα έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αλλά και στη σημαντική αύξηση των ναύλων ($2.641 ανά TEU την ημέρα των Χριστουγέννων).
Ως εκ τούτου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, οι αρνητικές συνέπειες αυτών των πρακτικών επηρεάζουν εξίσου πολλές μικρές και μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων επιχειρήσεων σε κλάδους λιανικής, μόδας, αυτοκινήτων, καλλυντικών και πληροφορικής.
Τα μέλη των ενώσεων θα συναντηθούν με την Επιτροπή τις προσεχείς ημέρες, για να καταδείξουν περαιτέρω τη ζημία που προκαλούν οι πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες τακτικών γραμμών στην ανάπτυξη του εμπορίου σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, ενώ θα ενθαρρύνουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση, προβαίνοντας σε ενέργειες παρόμοιες με εκείνες αρμόδιων αρχών σε άλλα μέρη του κόσμου.
Φωτό: Dominik Lückmann/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ