
Η Νιγηρία προσπαθεί να εκσυγχρονίσει, πέραν των λιμενικών της υποδομών, και το δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών, με τις ευλογίες των Κινέζων. Πρόσφατα, ο υπουργός Μεταφορών, Rotimi Amaechi, ζήτησε την άμεση συνεργασία και συντονισμό μεταξύ των τερματικών σταθμών APM και της China Civil Engineering Construction Company (CCECC), της κινεζικής αναδόχου εταιρείας δηλαδή που χειρίζεται την επέκταση των σιδηροδρόμων Ebute Metta-Apapa.
Τόσο η νιγηριανή κυβέρνηση όσο και ο κυβερνήτης του Λάγος «βιάζονται» πλέον προκειμένου να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση του έργου, έως τον Ιανουάριο του 2021. Οι δύο νέες γραμμές αφορούν τη σύνδεση των παραλιακών μετώπων και των κεντρικών λιμενικών σταθμών Ebute Metta με την πόλη Ibadan, αλλά και τη βελτίωση των σιδηροδρομικών αξόνων στις περιοχές Ebute Metta και του λιμένα Apapa στο Λάγος.
Το όραμα της κυβέρνησης είναι να αποσυμφορηθεί το λιμάνι Apapa αλλά και να εκλείψει το χάος στους δρόμους μέσα και γύρω από το Λάγος. Αν και το τραπεζικό δάνειο από την κινεζική ChinaExim για την κατασκευή των νέων σιδηροδρομικών γραμμών έχει φέρει σε εξαιρετικά αμήχανη θέση και το Υπουργείο Μεταφορών, εξαιτίας πολυάριθμων δημοσιευμάτων στον εθνικό αλλά και αφρικανικό Τύπο, η κυβέρνηση αρνείται την οποιαδήποτε υψηλή έκθεση σε κινεζικά κεφάλαια και προχωρά κανονικά στο στρατηγικό της σχέδιο.
Στο ίδιο πλαίσιο, η τοπική αυτοδιοίκηση στο Λάγος έχει επίσης δεσμευτεί να συνεχίσει να επιβάλλει τους νόμους για την κυκλοφορία στις οδικές αρτηρίες της πόλης, για να διατηρήσει την ασφάλεια αλλά και την εύρυθμη ροή στους πολυσύχναστους δρόμους της πολυπληθούς πόλης. Ο αναπληρωτής κυβερνήτης του Λάγος, Δρ. Obafemi Hamza Hamzat, διαβεβαίωσε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει μια πιο ισχυρή επιβολή προστίμων, που αφορούν την προστασία της εύρυθμης κυκλοφορίας στην πολιτεία.
Οι νέες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης της χώρας φέρνουν στο επίκεντρο των στρατηγικών πρωτοβουλιών της τόσο τις διά θαλάσσης μεταφορές της χώρας όσο και τις μεταφορικές υποδομές στο χαοτικό Λάγος.
Φωτό: Rene Rauschenberger/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ