
Η ινδική κυβέρνηση συνήψε διακρατική συμφωνία με το Μπανγκλαντές, με σκοπό να επιτρέπεται η απρόσκοπτη διέλευση εμπορευμάτων που προορίζονται για τη Βορειοανατολική Ινδία μέσω των λιμένων Chattogram και Mongla του Μπανγκλαντές.
Ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Mansukh Mandavia, τόνισε στον εθνικό Τύπο στο Δελχί ότι η συμφωνία θα είναι προς άμεσο όφελος και των δύο χωρών, ενώ θα μειώσει σημαντικά το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς τις βορειοανατολικές περίκλειστες περιφέρειες της Ινδίας. Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις χερσαίες πολιτείες της Ινδίας, Assam, Meghalaya και Tripura, θα έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στις διεθνείς διά θαλάσσης μεταφορές από τα λιμάνια Chattogram και Mongla. Η συμφωνία υπεγράφη κατά την επίσημη επίσκεψη της πρωθυπουργού του Μπανγκλαντές, Sheikh Hasina, τον περασμένο μήνα στο Δελχί.
Μέχρι σήμερα, η μεταφορά εμπορευμάτων και αγαθών, κυρίως γεωργικής παραγωγής, βιοτεχνίας και πρώτων υλών, μέσω πλωτών οδών από την Καλκούτα και τα γειτονικά ινδικά λιμάνια από και προς τις βορειοανατολικές επαρχίες της χώρας περιοριζόταν αρκετά εξαιτίας της μεταφόρτωσης των φορτίων σε ποταμόπλοια μέχρι 2.000 τόνων. Στο άμεσο μέλλον, τα φορτία από και προς τις συγκεκριμένες περιοχές δεν θα καθυστερούν στους πολυσύχναστους λιμένες του ινδικού λιμενικού συστήματος, ενώ θα αποφεύγεται η χρονοβόρος και επικίνδυνη πολλές φορές μεταφόρτωσή τους σε πλοιάρια. Η συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών θα αυξήσει άμεσα τον όγκο των μεταφορών προς την περιοχή, μειώνοντας το κόστος της παραποτάμιας και ενίοτε δυσλειτουργικής εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ενδεικτικά επισημαίνεται ότι η απόσταση μεταξύ της πολιτείας Tripura στη βορειοανατολική Ινδία και της Καλκούτας είναι 1.500 χλμ., ενώ μέσω του πλησιέστερου λιμένα του Μπανγκλαντές είναι μόλις 250 χλμ.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ