
Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την Ιταλία να καταργήσει τις φοροαπαλλαγές στα λιμάνια της, προκειμένου να ευθυγραμμίσει το φορολογικό της καθεστώς με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Οι κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ αναγνωρίζουν τη σημασία των λιμένων για την οικονομική και την περιφερειακή ανάπτυξη, επιτρέποντας στα κράτη-μέλη να επενδύσουν σε αυτά. Την ίδια ώρα, προκειμένου να διατηρηθεί ο ανταγωνισμός, η Επιτροπή χρειάζεται να διασφαλίσει ότι, εάν οι οργανισμοί λιμένων παράγουν κέρδη από τις οικονομικές τους δραστηριότητες, θα πρέπει να φορολογούνται με τον ίδιο τρόπο, όπως οι υπόλοιπες εταιρείες. Η σημερινή απόφαση για την Ιταλία ‒όπως προηγουμένως για την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Γαλλία– καθιστά ξεκάθαρο ότι αδικαιολόγητες φοροαπαλλαγές για λιμάνια δημιουργούν στρεβλώσεις για τον ανταγωνισμό και πρέπει να καταργηθούν».
Στην Ιταλία, οι οργανισμοί λιμένων εξαιρούνται πλήρως από την καταβολή φόρων εισοδήματος. Μετά από έρευνα της Επιτροπής διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω φοροαπαλλαγές προσφέρουν στα ιταλικά λιμάνια κάποια πλεονεκτήματα, παραβιάζοντας ουσιαστικά τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Οι συζητήσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ιταλικών οργανισμών λιμένων βρίσκονται σε εξέλιξη. Η Ιταλία θα πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να διασφαλίσει ότι από 1/1/2022 όλα τα λιμάνια της υπόκεινται στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ