
Η Ουάσιγκτον φαίνεται να ζήτησε από την ΕΕ και τη Γερμανία να αναστείλουν την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2, που θα συνδέει τη Ρωσία με την Ευρώπη και ο οποίος θεωρείται από Αμερικανούς αξιωματούχους πολιτικό εργαλείο του Κρεμλίνου.
«Τώρα είναι η ώρα για τη Γερμανία και την ΕΕ να επιβάλουν ένα moratorium στην κατασκευή του αγωγού», τόνισε η Robin Quinville, Αμερικανίδα Deputy Chief of Mission (DCM) στο Βερολίνο σε συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα «Handelsblatt».
Κατά την ίδια θα πρόκειται για ένα ισχυρό μήνυμα προς τη Ρωσία ότι η Ευρώπη δεν είναι διατεθειμένη να αποδέχεται «τη συνέχιση της κακόβουλης συμπεριφοράς της».
Ερωτηματικά εγείρει η στάση της Γερμανίας στην κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας για χάρη του μεγαλεπήβολου εγχειρήματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Bild», το Βερολίνο ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο προκειμένου να παρακάμψει τις αμερικανικές κυρώσεις προς τον αγωγό Nord Stream 2. To εν λόγω fund θα έχει ως στόχο τον περιορισμό του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, αναγνωρίζοντας το project του Nord Stream 2 ως πολύ σημαντικό για την περιβαλλοντική προστασία.
Ουσιαστικά, η τοπική κυβέρνηση του Mecklenburg-Vorpommern θα εγκαινιάσει μια νέα εταιρεία, της οποίας τα προϊόντα και οι υπηρεσίες θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κατασκευή του αγωγού. Όπως τονίζεται στο δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας, το ταμείο θα δώσει κίνητρα σε γερμανικές επιχειρήσεις να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες στη ρωσική πλευρά. Πρακτικά, οι γερμανικές αυτές εταιρείες δεν θα συμμετάσχουν στο Nord Stream 2 της Gazprom και ως εκ τούτου δεν θα υπόκεινται στις κυρώσεις των ΗΠΑ.
Η αμερικανική πλευρά έχει επανειλημμένα ασκήσει δριμεία κριτική στην Ευρώπη για την υπερ-εξάρτηση από τις ρωσικές προμήθειες ενέργειας και κατηγορεί τη Ρωσία ότι ακολουθεί μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά ενέργειας της ηπείρου.
Ο Nord Stream 2, ο οποίος αρχικά ήταν προγραμματισμένο να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2020, έχει στόχο να διπλασιάσει την ποσότητα φυσικού αερίου που μεταφέρεται από τη Ρωσία στη δυτική Ευρώπη μέσω της Βαλτικής σε σχέση με τον Nord Stream 1, που έχει τη μισή χωρητικότητα και λειτουργεί από το 2012.
Για την κατασκευή του συνεργάζονται η ρωσική Gazprom και πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες: η γαλλική Engie, οι γερμανικές Uniper και Wintershall, η αυστριακή OMV και η αγγλο-ολλανδική Shell, με το έργο να έχει προϋπολογισμό 9,5 δισ. ευρώ.
Πέραν των ΗΠΑ, την αντίθεσή τους για την ολοκλήρωση του έργου έχουν εκφράσει και χώρες της Βαλτικής, όπως η Ουκρανία και η Πολωνία, δείγμα ότι ο εν λόγω αγωγός έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω και γεωπολιτικά, αλλάζοντας τις ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ