
Η Νεοζηλανδή πρωθυπουργός Τζασίντα Άρντερν κήρυξε τη χώρα σε «κατάσταση κλιματικής έκτακτης ανάγκης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να αναληφθεί άμεση δράση στον τομέα αυτό προς όφελος των μελλοντικών γενιών.
«Όταν κάνουμε αυτές τις δηλώσεις συχνά υπάρχει απειλή για τη ζωή, απειλή για την περιουσία, επείγουσες καταστάσεις που αφορούν την ασφάλεια των πολιτών», δήλωσε η Άρντερν. «Αν δεν δράσουμε για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή, θα εξακολουθήσουμε να αντιμετωπίζουμε αυτές τις έκτακτες καταστάσεις», πρόσθεσε.
«Ψηφίστε υπέρ της διακήρυξης αυτής, βρεθείτε στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, γίνετε μέρος της λύσης που πρέπει να προσφέρουμε από κοινού στην επόμενη γενιά», τόνισε.
Συνολικά 76 βουλευτές ψήφισαν υπέρ της διακήρυξης για την κλιματική έκτακτη ανάγκη.
Το κοινοβούλιο της Βρετανίας είχε γίνει το πρώτο παγκοσμίως, την 1η Μαΐου 2019, που κήρυξε «κατάσταση οικολογικής και κλιματικής έκτακτης ανάγκης», ενώ ακολούθησε η Ιρλανδία.
Η Νέα Ζηλανδία είναι μεταξύ των χωρών που έχουν δεσμευθεί να πετύχουν τον στόχο της ουδετερότητας του άνθρακα ως το 2050. Η χώρα, που έχει λιγότερους από 5 εκατομμύρια κατοίκους, έχει επίσης δεσμευθεί να παράγει ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ως το 2035.
Η Άρντερν, η οποία βάσισε την προεκλογική της εκστρατεία για τις εκλογές του 2017 σε αυτά τα θέματα, δέχεται επικρίσεις από πολλούς ότι δεν κάνει αρκετά για να ενισχύσει την «καθαρή και πράσινη» φήμη της Νέας Ζηλανδίας.
Η οργάνωση Climate Action Tracker, που εξετάζει τις δεσμεύσεις των χωρών με τις μεγαλύτερες εκλύσεις αερίων του θερμοκηπίου, εκτίμησε ότι η περιβαλλοντική πολιτική της Νέας Ζηλανδίας είναι «ανεπαρκής» για να πετύχει η χώρα τους στόχους της στο πλαίσιο της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα.
Η Greenpeace από την πλευρά της επεσήμανε ότι η ουδετερότητα του άνθρακα δεν αφορά το μεθάνιο, μια από τις βασικές πηγές έκλυσης αερίων του θερμοκηπίου στη Νέα Ζηλανδία προκειμένου να μην πληγεί ο κτηνοτροφικός και ο γεωργικός τομέας της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: David Rowland/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ