
Διπλωματικές αντιπροσωπείες του Ιράν και του Κατάρ ολοκλήρωσαν την προηγούμενη εβδομάδα, στην πόλη Ισφαχάν του Ιράν, την τακτική σύνοδο της κοινής επιτροπής οικονομικής συνεργασίας των δύο χωρών.
Σύμφωνα με το νέο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη στο τέλος της συνάντησης, η Τεχεράνη και η Ντόχα θα ενισχύσουν περαιτέρω την οικονομική και εμπορική τους συνεργασία, προκαλώντας τον εκνευρισμό στις βασιλικές αυλές στο Ριάντ, στη Μανάμα και στο Άμπου Ντάμπι.
Αναφορικά με το αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων, ο Ιρανός υπουργός Ενέργειας, Ρέζα Αρντάκανιαν, δήλωσε ότι η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με σημαντική καθυστέρηση, λόγω της πανδημίας Covid-19, και αναγκαστικά σε περιορισμένη κλίμακα από άποψη συμμετεχόντων φορέων και εκπροσώπων. Ωστόσο, αξιωματούχοι στην Τεχεράνη επισήμαναν τη σπουδαιότητα των συζητήσεων, ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, αφού η καταριανή αντιπροσωπεία είχε προηγουμένως επισκεφτεί διαδοχικά την Ουάσιγκτον, το Λονδίνο και το Παρίσι.
Από την πλευρά της, η Ντόχα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση του Κατάρ απέστειλε πολυμελή εθνική αντιπροσωπεία στο Ιράν, προκειμένου να ενισχύσει τους εμπορικούς δεσμούς των δύο χωρών και σημείωσε στην επίσημη ιστοσελίδα της κυβέρνησης ότι «οι δύο χώρες είναι αποφασισμένες να προωθήσουν τη συνεργασία σε πολλά επίπεδα».
Σύμφωνα με ιρανικά ΜΜΕ, οι αξιωματούχοι του Κατάρ φέρεται να δήλωσαν σε τοπικά δίκτυα ενημέρωσης ότι τόσο το Κατάρ όσο και το Ιράν αντιμετωπίζουν δύσκολες συγκυρίες, και ειδικά η Τεχεράνη βάλλεται από εχθρικές διεθνείς επιθέσεις, καθιστώντας την αμοιβαία οικονομική συνεργασία ακόμα πιο επιτακτική.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεργαστούν στους τομείς της εκμετάλλευσης των πόσιμων υδάτων, των τεχνικών και μηχανολογικών υπηρεσιών, της ενέργειας και των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ